Enkel kjole? Oppskrift

På sommeren er det supert å ha noen enkle kjoler som man bare kan slenge på seg i full fart når man tar en pause fra solveggen.

Copyright: Mia Aarstrand

Denne er definitivt i den kategorien og i tillegg strikkes den på tykke pinner slik at dette er et kjapt prosjekt.

Å strikke kjoler på tynne pinner tar jo en eeeeeeevighet!

Det er også en fordel at de er behagelige å ha på og at man ser passe fint kledd ut hvis man må stikke innom butikken for påfyll av kald drikke og is til fryseren.

Nå er det jo ikke akkurat kjolevær hos oss enda, men det satser vi jo på at det blir.

Ikke sant??

Mønsteret er på svensk og strikkes med 2 tråder garn.

Det gir en fin effekt med flerfarget garn i denne kjolen, men man kan jo lage den ensfarget også hvis man ikke føler seg vel med mange farger.

Du kan også velge om du vil ha splitt nederst og eventuelt hvor lang du vil ha den, eller bare strikke rundt rett opp.

Copyright: Mia Aarstrand

 

MØNSTER: LINELLO DRESS

GARN: LINELLO MULTI COLOR OG BABY COTTON COLOR

PINNER: 6 MM, 7 MM, 8 MM OG 9 MM

STØRRELSER: XS/S, M, L/XL

 

Jeg har ikke rørt strikkepinnene de siste dagene, siden jeg bare har laget mat og vasket.

I dag er det en konfirmasjon hos oss, så jeg skal fortsette å lage mat til den og begynne på flere kaker til en konfirmasjon i morgen.

Pinsehelga er travel og vi har også folk på rommene og koselige tyske turister på campingen.

Jeg skulle gjerne delt meg selv i både 3 og 4 akkurat nå, men det blir vanskelig å få hver del til å fungere optimalt tror jeg.

Akkurat nå måtte jeg sette meg ned siden jeg begynte å blø neseblod og da er det best å ta en liten pause til det stopper.

Vi har fått ansatt en dame og hennes datter fra Ukraina i sommer, men de kommer ikke før rundt Sankthans, når skolen er ferdig.

Det betyr ikke at jeg får roligere dager, men det betyr at vi kan holde dineren åpen.

Da kreves det minst 4 stykker på jobb samtidig, siden det kommer veldig mye mer folk enn vanlig.

Jeg satser på at i kveld skal jeg være hjemme og da skal jeg ta meg en runde på bloggbesøk til mine gode bloggvenner, som jeg har måtte forsømme litt denne uka her på grunn av hektiske dager.

Jeg håper alle har en fin dag og har masse fine planer for dagen.

 

HA EN FLOTT PINSEAFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Sender masse klemmer til deg og håper at det går bra med alt du holdt på med.
      Det går an sikkert å strikke en slik kjole i bomull.
      Nå for tiden har jeg lagt ned hekle og strikkepinner, men når jeg blir bedre i skuldrene, jeg skal begynne igjen:)

      1. Takk skal du ha.🤗
        Jo, bomull eller en bomullsblanding kan nok være et fint garnalternativ til denne kjolen.🌸
        God bedring!🤩

    2. Lekker sommerkjole da 🙂 Jeg foretrekker kjoler i stoff egentlig – og strikke-kjoler på vinteren 😀
      Ja nå er det ikke noe sommerfølelse her eller der… bare på østlandet 😀
      Men men det kommer nok til oss også!
      God pinse!

      1. Hvis dette været fortsetter, kan vi visst trenge strikkede kjoler.🫣
        Vi får virkelig håpe været bedrer seg snart.🤗
        God Pinse!🌸

    3. Kjolen var bare lekker. Man skulle hatt mer tid til strikking 🙂 Men det har jeg ikke.
      Eller vært mer strukturert på det området.
      Håper du får kosa deg litt i pinsa og senka skuldrene..Bra med mer hjelp etterhvert..
      God pinse! 🥰

      1. Nei, dagene strekker ikke til med alt man har lyst til å gjøre.😅
        Håper du har en strålende Pinse og at godværet er kommet der du bor i helga.🌸🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg