Endelig kom Mummiboka!!

Denne boka har jeg ventet på leeeenge og i går kom den endelig dumpende ned i postkassa mi!

Copyright: Strikkekjerring

Og som dere ser, var jeg ikke sein om å finne fram pinner og garn og starte å strikke fra denne boka.

Dette er en sokkebok hvor du kan strikke deg gjennom Mummidalen fra A til Å.

Her finner du alle de kjente og kjære figurene fra Mummidalen: Mummitrollet så klart, Mummimamma, Mummipappa, Hemulen, Sniff, Snorkfrøken og alle de andre vi husker så godt.

De sokkene jeg har lagt opp til nå er med Mummitrollet på og når jeg har fått sydd litt maskesting og detaljer, kommer han til å tre fint fram på disse sokkene.

Dette mønsteret var egentlig  laget for litt tynnere garn og pinner, men jeg vil ha dem i herrestørrelse, så da strikker jeg i Viking Sportsragg slik at de blir litt større.

Copyright: Strikkekjerring

I denne boka finner du tips til hvordan du kan gjøre sokkene større eller mindre og du finner både vanlige sokker og knestrømper i denne.

Alle med figurer fra Mummidalen.

Jeg elsker boka og gleder meg til å strikke mange par sokker fra denne.

Det er ikke de aller enkleste sokkene å strikke siden det er mye mønster og en del brodering av detaljer og maskesting, men det må til hvis man skal få figurene skikkelig fram.

Boka får du kjøpt i bokhandelen og i nettbutikker også.

Copyright: Strikkekjerring

Som du sikkert skjønte av bildene over, så har vi endelig strålende solskinn og vindstille i dag.

“Den Stille Fjærding” (Meløy kommune) får virkelig vist seg fram for hurtigruteturistene som seilte rett forbi oss på tur inn til Svartisen nå på morgenen.

Hvis dere ser nøye etter, så ser dere også ferga vår som er på tur til å legge til kai på andre siden av fjorden.

Det er ikke store havstykke mellom oss, så fergeturen tar bare 10 minutter.

Vi bor på fastland, men det er ikke veiforbindelse hverken nordover eller sørover, så vi må i ferge hvis vi skal ut og reise.

Copyright: Strikkekjerring

Sola skinner fra klarblå himmel over Helgelandsbukken som garantert storkoser seg over å få litt varme etter å ha stått der i denne hustrige sommeren vi har hatt her i nord.

Så i dag må alle nordlendinger løpe ut og samle sammen rester av sommerblomster som ligger strødd etter siste uværet og prøve å få dem til å skinne i sola (noe som kan by å store vanskeligheter), klippe plenen, male , snekre, sage ved og gjøre alt som vi hadde tenkt vi skulle ha gooooood tid til å gjøre i sommer, men som aldeles regnet bort.

Jeg skal bare jobbe litt først, så skal jeg i gang med alt det og litt til.

Jeg undres på om det er mulig å få kjøpt blekksprutarmer noe sted??

Det hadde vært steikandes gjevt å ha.

Da skulle man fått gjort mye da!

Jeg har hatt min daglige samtale med Minstemann (som kremt… fort blir til mange samtaler i løpet av dagen. Ja, jeg vet jeg ringer litt mye)

Han stortrives på skolen og har mye spennende å fortelle, så det er virkelig godt for mammahjertet å høre.

I kveld braker det løs med Bodø/Glimt igjen, så jeg må bare sørge for at møtet jeg skal på i kveld, er unnagjort før kl 21, hi, hi….

 

HA EN OBLIGATORISK ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. Dette blir nok aldeles nydelige sokker! Jeg må nok klare meg uten, for jeg misliker å strikke med flere farger…. Har flere par som ligger halvstrikket…😏 men sokker med hullmønster liker jeg veldig godt å strikke😉

      1. Jeg tror de blir fine.💙
        Strikking skal være kos, så da skal man strikke det man trives med.🤗Hullstrikk er også veldig fint.🧶

      1. Den er skikkelig fin, så den er verdt å se nærmere på.🤗🧶🤩
        Tror disse blir fine når detaljene kommer på.💙

    2. Jeg tror virkelig det kunne kledd deg med blekksprutarmer 😀 Da hadde det sikkert blitt overproduksjon av Mummisokker også 😉 Minstemann er sikkert glad for at du ringer jevnt og trutt. Godt for han å føle at du er i “nærheten”, og du gir han nok mye trygghet 😊

      1. Ja, da kunne jeg bare administrert armene.😂 Jo, han liker nok at jeg ringer og det er jo kjekt å ha noen å snakke med på kveldene når man bor alene på hybel.💙

    3. Fine de vottene på forrige innlegg, og sokkene blir knall fine de med. Nydelig vær her i dag og jeg har vært en tur på grensen (Finland) og handlet kjøtt, hvetemel, sukker, og fant 100 grams blåmelert garn til sokker. Gleder meg til fotball kampen i kveld. 🥰

      1. Ja, endelig litt sol og varme i dag.☀️☀️ Det er kanskje billigere å handle mat i Finland? Vet at de har veldig mye fint garn, så der skulle jeg også vært.🧶🤩

    4. Så fin strikkebok, genialt for her er det mange fan altså…
      Tenker at du kose deg masse med denne boka utover..Topp.
      Bra det går fint med guttungen på hybel, ikke bare bare dette vettu…for oss altså! 🥰 Er man hønemor så er man hønemor.

      1. Denne boka blir nok en favoritt hos mange Mummifans.🧶💙🤩
        Hybelboeren har det veldig fint heldigvis, men det tar tid å venne seg til at man er blitt «barnløs» på hverdagene.😅

    5. Jeg er helt forelska i de sokkene, og hadde ikke hatt noe i mot å prøve å strikke dem. Hvilken bokhandel/nettbutikk har du kjøpt boka i? Ha en fortsatt fin onsdagskveld, klems 🤗

      1. Jeg forhåndsbestilte hos Norli, men jeg ser at de har den i de fleste andre butikker også.🤗🧶En fin kveld til deg også.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg