Enda en

Det går ikke så fort med strikkingen for tiden, men noen runder her og der blir det jo.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har fått ferdig en Lofotlest til, så nå er det bare å starte på makkeren.

Denne gangen har jeg justert litt på hælen og felt litt i sidene, siden de første jeg strikket ble litt trange over ankelen.

Jeg tror passformen blir litt bedre på dette paret.

Jeg har fått litt dilla på dette mønsteret, så det blir nok flere par i dette mønsteret.

Mønsteret fins ikke nedskrevet noe sted, så her har jeg bare strikket etter et bilde.

Jeg bruker Sterk til disse sokkene, men annet sokkegarn kan også brukes.

 

I dag er vi spente på om sola dukker opp.

Foreløpig er den skjult av tungskodda, men vi får håpe den letner litt ut på dagen.

I sør holder de på å smelte bort, mens vi har skarve 10 varmegrader i dag.

I dag skal vi gjøre et nytt forsøk på å dra på spillejobb med Mimretimen.

Stemmen til Musikermannen er muligens litt bedre, så vi får gjøre et forsøk.

Men aller først er det romvask, gulvvask og kontorarbeid som er agendaen før vi reiser.

I morgen kommer en gjeng og skal spise hos oss, så litt forberedelser og handling til det skal også gjøres.

Jeg er bombesikker på at vi ikke kommer til å kjede oss i dag heller.

Musikermannen holder på å sette opp en plan for hva vi skal spille i dag og jeg må som vanlig bare slenge meg på.

Han ombestemmer seg garantert opptil flere ganger og tar helt andre sanger når vi står der, kjenner jeg han rett.

Han glemmer visst at jeg ikke har 40 års erfaring i dette, slik som han har, ha, ha….

Ellers går jeg faktisk som en verpesyk høne og venter på telefon fra Nederland.

Nå er det 2 dager over terminen, så jeg skvetter til hver gang telefonen ringer og det gjør den ofte i løpet av dagen.

Nei, nå har visst kaffepausen vart lenge nok.

Arbeidet gjør seg ikke selv har jeg erfart.

 

NYT JUNIDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Skjønner godt at du venter på tlf fra Nederland. Hun kan jo nedkomme i løpet av noen dager. Ikke varmt her heller, ganske mye vind og kjølig. Men værmeldingen ser bra ut fremover, selv om jeg ikke stoler helt på Yr.
      Fin de sokkene du har strikket og det uten oppskrift. 👏🏻

      1. Vi venter og venter, men det har ikke skjedd noe enda.😳
        Heldigvis har vi fått litt finvær nå, vi også.☀️👏🏻🌞

    2. Syns disse sokkene er så fine, du har delt dem før.
      Litt utfordrende når repertoaret blir skiftet i siste minutt.
      Tror heller ikke du kjeder deg mye, ha en fin kveld og god tur på nye opptredener. <3

      1. Prøver meg på mitt andre par nå.😍
        Jeg kjeder meg absolutt aldri, men jeg kunne tenkt meg å gjort det av og til.🫣

        1. Jeg skjønner godt du har lyst til å kjede deg :D. Full forståelse, har lyst jeg også, skjønner du, uten sammenligning forøvrig 🙂

    3. Sånne babyer har ikke alltid noe hastverk med å komme, men det skjer nok noe snart nå vil jeg to 🥰 Om dere har for lite med sol, må du gjerne få litt hos meg, og noen av varmegradene vi har. Begynner å bli metta på +30 og over nå. Mønsteret på sokkene er helt fantastisk, og du strikker jo så jevn og fint 😊. Ønsker deg en fortsatt fin freddaskveld, klem 🤗

      1. Vi venter enda.😅
        Det har ikke skjedd noe i Nederland og i morgen er det 1 uke over terminen.😨
        Jeg har forstått at dere har i meste laget med varme.☀️
        30 grader er for mye. Da klarer man ingenting.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg