En uvillig Bingovert

I går kveld arrangerte vi for første gang Strikkebingo.

Copyright: Strikkekjerring

Nå er det jo sånn at jeg ikke har flust av arbeidsfolk å ta av, så Musikermannen må finne seg i å være både vaskekjerring, oppvaskhjelp, servitør og kassadame, alt ettersom hvor det er mest bruk for ham.

Når jeg da hadde fått ideen om å ha Strikkebingo, tenkte han nok at han skulle slippe billig unna.

Men den gang ei!

Men jeg skjønte jo at her måtte det litt kvinnelist til hvis jeg skulle få ham til å være Bingovert.

I morgen skal vi ha Pub og egentlig skulle vi ha Allsangkaraoke, men så viste det seg at det hadde røket en HDMI-kabel, så da var gode råd dyre.

Men da tenkte jeg at her kunne jeg være litt smart, vet du!

Så da foreslo jeg at han kunne få være trubadur på puben hvis jeg fikk Mellomstemann til å komme hjem og jobbe sammen med meg i baren.

Da livnet han til, vet du!

En Musikermann er jo så klart i sitt ess når han får spille gitar og være i front og ikke stå å bak bardisken.

Det var jo ikke så vanskelig å regne ut det.

MEN, sa jeg..

Nå blir Musikermannen litt mer skeptisk.

Jaså?? Hva mener du med MEN??

Jo, sier jeg, hvis du skal være trubadur på lørdag, så får du være Bingovert på Strikkebingoen på torsdag.

NEI! Det blir IKKE aktuelt!

Jeg NEKTER å sitte der og trille kuler og lese opp tall!

Ja vel, da kan du bare glemme å være trubadur på lørdag.

Nå ser jeg at Musikermannen er på gli og tenker nok at det å få spille gitar i flere timer veier opp for en liten time med bingo.

Okei, den er grei!

Fint, sier jeg.

Da gjenstår det bare et lite bilde som vi kan bruke til litt reklamering i sosiale media.

Som dere ser, ble dette resultatet og der ser jo hvor fornøyd han er med den byttehandelen.

Copyright: Strikkekjerring

Her er premiene klare og Musikermannen klarte seg ikke så verst.

Men her var jeg litt lur og satte meg på siden av ham for å holde ham litt i ørene.

Man kan jo aldri vite hva han finner på hvis man ikke holder ham under oppsyn.

Jeg må si jeg syntes han oppførte seg rimelig greit.

Litt tull med å lese opp tall som ikke er på bingoblokka, men ellers gikk det ganske nådig for seg.

Mange kom og det ble en riktig hyggelig kveld, med både Strikkebingo, strikking, kaffe og kaker.

Etterpå kunne jeg puste ut siden Musikermannen klarte seg sånn rimelig greit som Bingovert.

Så kan han heller bruke dagen i dag til å forberede seg på spillejobb i morgen kveld.

Tidligere på dagen hadde vi en Minnestund for 50 mennesker med gryterett, kyllingklubber, salat og foccachiabrød og masse kaker etterpå.

En travel, men trivelig dag.

Nå går vi inn i en langhelg med mer jobb for vår del.

 

HA EN FLOTT FREDDA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

15 kommentarer
    1. Jeg må si jeg synes det er imponerende hvor god kustus du har på den mannen, men det hjelper nok med litt erfaring og kvinnelist! 😀

      1. Det er veldig fortjent.🤗👌🏻
        Han er flink som tar utfordringer på strak arm og så tror jeg nok han koser seg sammen med alle damene.😅

    2. Knall bilde til bruk på So-me. Regner med at det ble fult hus.
      Kos deg på jobb, for det tror jeg du gjør. Blir sikkert en koselig kveld i puben med levende musikk.

      1. Jeg er jo heldig som har en svært god reklamefigur som ikke tar seg selv så høytidelig og stiller opp på det meste.🤩👌🏻🧶

    3. Vil si han kledde den jobben….eller ikkje. 😂😇 Men jobben blei gjort, det var vel det viktigste.
      Ha en god lørdag.

      1. Hehehe..😂
        Jo, han gjorde seg der ja.🤩😂
        Godt at jeg har en «ansatt» som byr på seg selv.😍🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg