En stripe om dagen…

Restegarnsteppet mitt vokser, sakte men sikkert.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg strikker minst en stripe, eller rille hver dag og bruker kun av restegarnet i kassen min.

Nå har jeg også fått festet alle trådene, så jeg får prøve å holde meg til å feste trådene etter hvert.

Et slikt teppe sluker mye restegarn, så hvis du har mange halve nøster, så kan det være lurt å strikke et slikt teppe.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg også veid nøstet før og etter at jeg har strikket en omgang frem og tilbake.

Det går med 5 gram garn for hver rille, så da er det enkelt å sjekke om jeg har nok garn til å strikke en omgang eller ikke.

Det er jo veldig irriterende hvis det blir akkurat litt for lite garn, sant??

Det er nok best å ha en slik digital vekt.

Da er det enklest å se om den veier riktig når det blir så lite man skal veie.

Til dette teppet strikker jeg både inn merinoull, superwash, alpakka og ullgarn.

Det er ikke meningen at det skal toves, så da tenker jeg at det ikke er så nøye om det er forskjellige kvaliteter på garnet.

I dag har jeg ikke rukket å strikke noe som helst siden jeg har vært på jobb hele dagen.

Jeg har fremdeles noen timer igjen før jeg kan dra hjem, så i dag blir det nok ikke strikket noe.

Helga skal også brukes til å jobbe, men litt strikking må det bli tid til.

Når man jobber mye, blir det ikke tid til å være særlig kreativ, så da er det fint med ett håndarbeid som man kan gjøre uten å tenke.

Kreativitet betyr skapende evne eller virksomhet.

Det vil si evne til å finne på noe nytt, være oppfinnsom og ha ideer.

For å kunne løse problemer og utfordringer er kreativitet helt avgjørende.

Både innen kunst og håndtverk, med oppfinnelser og vitenskap og også innen næringsliv og markedsføring må man ha utøvere som har fantasi og evne til å tenke annerledes og nytt, sette sammen ting på nye måter eller skape noe originalt.

Den mentale prosessen bak kreativiteten er komplisert, men en ting er helt sikkert og det er at man må ha tid og ro for å kunne være kreativ, selv om noen også er kreative når det er støy og bråk rundt dem.

Kreativitet er en medfødt egenskap,  men kan også læres ved å trene seg opp gjennom både teknikker og metoder.

Verden hadde nok vært et utrolig kjedelig sted uten kreativiteten.

Både fordi vi nok hadde stått på stedet hvil både teknologisk og utviklingsmessig, men også fordi kreativitet skaper så mange fine følelser i ett menneske.

Det å lykkes med noe man har fundert på eller prøvd ut lenge, gir stor mestringsfølelse og mange lykkelige øyeblikk, som er bra både for seg selv og andre.

 

HA EN KREATIV KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Og heldigvis går det an å være kreativ på ulike områder. Det er fint det! 😀
      Når det kommer til strikking synes jeg det er best med prosjekter hvor jeg ikke trenger å tenke så mye… Inntil videre 😉

      1. Takk og lov for kreativiteten.🤩👌🏻
        Men det kan være kjekt med tankeløst arbeid også, særlig når man trenger den hvilen man kan få.👌🏻🧶

    2. Kjempeflott start på teppet.<3 Jeg ser at du satser på at alle stripene skal være "hele" over teppet, men det gjorde ikke jeg. Om jeg gikk tom for en farge midt i teppet, så bare starta jeg på en ny farge. Mener at Arne og Carlos har nevnt om dette teppet at målet var at "alle skal med", altså alt av rester skulle få være med i teppet. :)) Ditt teppe blir jo veldig stilig når du gjør det sånn da, det må sies. Mitt ble litt "ukontrollert" kan man si.:)) Hvor mange masker la du opp til ditt? Jeg la opp 320 masker på det første teppet å strikka det sånn ca 2 meter langt. Haha, kjempesvært ble det. <3

      1. På dette lager jeg hele striper ja.🤗
        Jeg bruker restene av det igjen i et teppe med ruter på skrå.😅😂
        Jeg må telle og se hvor mye jeg har lagt opp. Jeg tror det var rundt 300 masker eller noe.😅
        Jeg har et temperaturteppe fra før og det er veldig mye brukt.🧶🤩

    3. Det er godt å kjenne litt kreativitet innimellom. Føler liksom at hjernen er litt mer med da 😄
      Kjekt med restegarnsteppe 😀
      Har begynt på et nytt sokkepar jeg 😉

      1. Ja, takk og lov for kreativiteten.🤩🧶
        Du er virkelig kommet deg i gang med sokkestrikking!👌🏻👏🏻🧶

    4. Beste som er, er å være kreativ…Kose seg og glemme tid og sted og sosiale medier..
      Nydelig teppe og slankekuren tar helt av! 🤎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg