En Strikkeutfording

Å utfordre seg selv har man godt av nå og da.

Copyright: Strikkekjerring

BUNNY

ønsker seg veldig Trekkspillæsta og lurte på om noen kunne strikke ham ett par ut fra et bilde han hadde.

Og når noen spør pent, sier jeg ofte ja, så da skal det bli Trekkspillæsta på Bunny.

Jeg har tatt meg den frihet å bytte ut hjertene som var i mønsteret, med noen små Bunnyer i stedet.

Fargene har han selv valgt, så der holder jeg meg til ønsket.

Jeg tror faktisk disse kan bli riktig så tøffe.

Jeg har ikke funnet mønster noe sted, så jeg kan prøve å notere litt underveis, hvis noen andre har lyst til at jeg skal lage et mønster og dele med dere??

Garnet jeg strikker i er Sterk, som har veldig mange fine farger å velge blant, så det passer fint til mønstersokker.

I morges blåste nok en buss av veien noen mil fra oss og ferga ble det også bare rot og tull med.

Den gikk en tur over fjorden og da viste det seg at den dessverre ikke fungerte som den skulle.

Da er den derfor innstilt resten av dagen.

Heldigvis kom de som har overnattet hos oss i natt, seg hjem med den ene turen ferga gikk.

Akkurat nå er det i ferd med å blåse opp til en ny storm.

Jeg har akkurat vært ute og lufta hunden, men det ble en kort tur, siden vinden flere ganger tok tak i meg og flyttet meg bakover de skrittene jeg hadde gått fremover.

Rimelig bortkasta tur vil jeg si.

Jeg er spent på om ferga kommer i orden igjen til i morgen.

Vi skulle absolutt vært en tur over fjorden, men har ikke så lyst til å bli stående på den andre sida hvis ferga blir innstilt på grunn av været.

Her får vi nok bare se det an og følge med på trafikkmeldingene.

Etter værmeldingen å dømme, kommer det til å bli ganske så heftig.

Men jeg har sikra meg med masse lys og ved nok i tilfelle strømmen går.

Når ferga ikke går, ble det verken søppeltømming, post eller varer i dag.

Ikke kommer folk seg til og fra jobb heller, eller når timer hos lege, tannlege eller sykehus, så det blir fort mange problemer som oppstår når man ikke kommer seg dit man skal.

Til nå i vinter har det vært mye vær kan man si, så det skal nå bli fint å komme til våren snart.

Det tror jeg vi er mange som ønsker.

 

HA EN STORMFRI AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
      1. Håper det blir fine sokker.🤩🧶
        Ja, vi får håpe det ikke blir noen skader på hus og hjem og at bilene holder seg på veiene.😨

    1. Så snill du er å strikke til Bunny:)
      Ja, det er mange som blir påvirket av dårlig vær. håper det blir ikke så ille hos dere❤

    2. Bunny er sannelig heldig som får et par flotte, hjemmstrikkede sokker! 😀
      Håper dere snart får fergeforbindelsen i orden, men det kan visst bli litt bølger i morgen…

          1. Det ser ut til at det verste er over hos oss for denne gang, men nå er det de sør for oss sin tur.😨
            Det skal bli godt når våren kommer.🤗👌🏻

    3. Jeg regner med du klarer å få til sokkene akkurat som Bunny ønsker dem 😃
      Har sett værmeldinga om stormen dere har der oppe. Er nok best å holde seg inne med strikketøyet.
      Ha en fin dag 🫠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg