En ny dille i strikkeverden…

Etter en lang dag med jobbing med tall og beregninger, var hodet mitt tomt, så da trengte jeg et enkelt prosjekt og mønsterstrikk fristet ikke.

Copyright: Strikkekjerring

Da var det bare å lete etter ett enkelt prosjekt og valget falt på en ny dille i strikkeverden: Sophie Scarf av PetiteKnit.

Dette er et superenkelt lite skjerf å strikke, men i-cord kanten gjør det spennende og interessant å strikke, i tillegg til at kanten blir kjempefin.

Har du ikke strikket i-cord før?

La deg ikke skremme av ordet.

Det er slett ikke vanskelig og er samme teknikk som man bruker når man strikker snorer.

Det er absolutt svært enkelt.

Skjerfet kan strikket i hvilket garn du vil, alt etter hvor stort du vil ha det.

Jeg fant fram litt flerfarget Arwetta fra lageret og litt Kid-Silk som er rester fra Sorbet Cardigan som jeg strikket tidligere, la opp og strikket i vei.

Jeg ble veldig fornøyd med disse 2 kvalitetene sammen og ikke minst fargene.

Copyright: PetiteKnit

Det blir også kjempefint ensfarget og er så raskt å strikke at her kan du strikke mange og ha farger som passer til alt du har.

 

Mønster: Sophie Scarf av PetiteKnit

Garn: En tråd eller flere tråder sammen

Pinner: 3.5 mm eller det som passer til garnet

Størrelse: Small – Large

 

Jeg kjenner at dette var det lett å bli hekta på, så det kommer nok flere av disse på pinnene mine.

Enkel TV-strikk er fint.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg begynner seriøst å lure på om ikke vinduene mine er blitt litt for rene, for i morgen fløy det altså en ny liten småfugl i vindusruta i stua.

Den satt en stund kraftig forvirret ute på altanen, men det ser ut til at den kom seg til hektene etter sjokket.

Det er en viss fare for at det kommer til å bli betydelig mindre bestander av småfugler hvis dette skal fortsette, så jeg tror jeg må skjerpe meg med den vindusvasken og ikke ta det FOR nøye fremover.

Copyright: Strikkekjerring

I går hadde vi en fin dag med gode temperaturer.

Ca 20 grader er ikke hverdagskost.

Det regnet litt innimellom selvfølgelig, men kvelden var fin, varm og uten regn.

Det har ikke vært så mye klarvær over Svartisen denne sommeren, men i går kveld kunne vi se den klart.

I dag er det pakking og flyttesjau med mInstemann som skal på hybel og mat må også fylles i skap og kjøleskap til ham.

Dagen går nok til det vil jeg tro og så må vi passe på at vi kommer oss frem og tilbake.

Ferga er innstilt en del turer i dag og i morgen grunnet mannskapsmangel.

Her mangler det folk i alle yrker, så at mange må redusere driften er nok noe vi kommer til å se mye av fremover.

Det fins ikke folk å oppdrive og hviletidsbestemmelser og sikkerhet for mennesker må komme først.

Slik er det bare og da må de kutte der det gjør minst vondt.

 

HA EN LIVLIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Jeg har strikket mye sjal og skjerf oppover, men den varianten har jeg ikke prøvd meg på. Så veldig behagelig og stilig ut. Det er da forgjort at de ikke skal ha nok folk på fergene til normal drift. Får håpe dere klarer å komme dere frem og tilbake igjen uten problemer 🤞 Ha en fin lørdag, klem 🤗

      1. Jeg har heller ikke prøvd på et slikt, men det er lett å strikke og får veldig fine kanter.🧶 Det er nesten helt håpløst med bemanning i de fleste yrker rundt her, så da må av og til tilbudene begrenses. Vi har heldigvis kommet oss både frem og tilbake, men det er enda mange turister som reiser så man må betegne ekstra tid.😅 Ha en fin lørdagskveld!🌸

      1. Det er godt med litt enkle prosjekter innimellom, men dette har også en liten twist med kantene som gir det lille ekstra.🤗

      1. Så morsomt!🤗
        Masse lykke til!🧶
        Det er fint med litt små og enkle prosjekter innimellom, men likevel med en fin kant som gir det lille ekstra.🤩

      1. Ja, her trenger du ikke å konsentrere deg så mye, så det er et kjekt og Kjappstrikka prosjekt.🧶🤗

      1. Jeg tror nok de har fått sjokk av vaskinga og blir blendet av de klare vinduene. Du kan bare ikke tro hvor skitne de var!🙈😱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg