Emotional support chicken – Strikkeoppskrift

Kule høner er ikke å forakte.

Copyright: Strikkekjerring

Denne høna er blitt strikket i en fei, med masse forskjellige typer restegarn.

Jeg har strikket den i 1 tråd ull/merinogarn med strikkefasthet 22/10 og 1 tråd babyull eller lignende på pinne 4.5 mm.

Den ble temmelig stor og den måtte ha rikelig med “stuffing” inni.

Der har jeg brukt fyll fra en pute.

Det er billigere enn å kjøpe ferdig ullflor til fylling.

Jeg passer også på å bruke trådender fra andre prosjekter inni.

Ikke en eneste trådende blir kastet hos meg.

Emotional Support Chicken er med i en samstrikk hos Fjellrosa og det er en høne som absolutt er en farsott i hele verden.

Forståelig nok siden den både er morsom og man kan lage den i alle mulige farger og garntyper.

Da blir det fort et favorittmønster for å få unna noe av restegarnet man har liggende.

Min veier 202 gram.

Ja, uten “stuffingen”, så klart!

Copyright: Strikkekjerring

Høna er enkel å strikke og hele stykket strikkes i ett.

Det er kun kammen og hakelappen som strikkes for seg og sys på til slutt.

Jeg har også satt på sikkerhetsøyne, i tilfelle den vil bli lekt med av et barn.

Det frister absolutt å strikke flere av denne.

Har du litt restegarn liggende, så er det bare å sette i gang å strikke.

Oppskrift kommer du til ved å trykke på linken under her.

 

 

OPPSKRIFT: EMOTIONAL SUPPORT CHICKEN

GARN: GARN MED STRIKKEFASTHET 16/10

PINNER: 4.5 MM

Copyright: Strikkekjerring

I helga har vi vært ute og reist.

Ikke bare for pleasure, men også for business.

Vi har hatt Musikkbingo og spillejobb og med denne utsikten i kveldinga ut vinduet, kan man ikke akkurat klage på utsikta.

Nå har vi virkelig den fineste tida foran oss og det er nå bare en veldig kort stund det er mørkt på natta her.

Det er travle dager og enda travlere blir det når turistsesongen virkelig starter.

Ellers har jeg fått 2 prosjekter til av pinnene.

Begge er sjal og det ene ligger til blokking nå.

Det er en samstrikk av Vertices Unite og det får jeg ikke vise frem før 1. mai, så det må jeg vente litt med.

Det andre må først få seg en vask og litt blokking før jeg får tatt noen bilder.

Det er veldig stort, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få blokket det.

Jeg får tenke litt på det først.

Nå starter også tida hvor jeg må prøve å finne litt tid til hagearbeid, maling og vedlikehold, både på jobb og hjemme.

Det er ikke alltid like lett å fordele tiden rettferdig der og som oftest blir det travlere og travlere akkurat i den tiden det er mulig å gjøre noe ute, så det er alltid et etterslep på vedlikeholdssida, både her og der.

Vi får bare håpe på en fin vår og sommer, så blir det nok gjort noe, tenker jeg.

Jeg har forresten gjort ferdig russedressen til Minstemann og jeg tror han er mer enn klar for en fin russetid.

Kanskje jeg klarer å knipse ett par bilder av dressen før den tas i bruk, hvis jeg er heldig.

De har vært heldige og har fått etablert ett inngjerdet område med russecamp med vakter, så da er mye lagt til rette for at de skal få en fin russetid.

 

HA EN FLOTT VÅRKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg