Egostrikk på pinnene

Nå har jeg fått gjort unna noen bestillinger.

Copyright: Strikkekjerring

Du husker kanskje at jeg fikk en pakke på bursdagen min i forrige måned, hvor det stod Til meg selv, Fra meg selv?

Inni der var det mønster og garn til denne sommertoppen.

Jeg rakk bare å få lagt opp, men ikke strikket noe, men nå er jeg i gang med bursdagsgaven til meg selv.

Den strikkes i 1 tråd Baby Merino og en tråd Kid-Silk.

Det ser ut til at den kanskje blir litt tykkere enn det jeg trodde den skulle bli, men det får våge seg.

Jeg får nok bruke den når det er litt småkjølig og de dagene er det nok fare for at det blir en del av også.

Hvis du har lyst til å se nærmere på denne, så finner du link til mønsteret under her.

Den strikkes ovenfra og ned og er dermed enkel å justere størrelsen på.

 

MØNSTER: SHORE TEE

GARN: ISAGER YARN ALPACA 1 OG TRIO 2 SAMMEN

PINNER: 3 MM

STØRRELSER: 1-5 OVERVIDDE 94-129 CM

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg holder også fremdeles på med nålebindinga.

En tråd for dagen og den vokser sakte men sikkert.

Jeg begynner å bli litt i tvil om at den kanskje blir for vid for en lue, men jeg får se.

Kanskje det blir en liten veske i stedet?

Det blir vel med meg som med gutten i sangen som var på sløyden og emnet stadig ble forvandlet til noe nytt, etterhvert som prosjektene gikk litt skeis, he, he..

“Men at det er en nyttig ting, kan ingen komme fra.”

Ett eller annet blir det nok av det, til slutt.

 

Arbeidsdagen er godt i gang og i dag er det masse kakebaking som står på programmet.

Ett sted skal det feires jubileum og det skal være kaker nok til 100 mennesker, mens ett annet sted skal det feires bursdag.

Da trengs det kaker.

Masse kaker!

Da må man sjonglere litt mellom å lage nye kakebunner og få pyntet dem etterhvert som de blir avkjølt.

I løpet av kvelden skal alt leveres.

Musikermannen er dratt på butikken for å handle inn det jeg mangler til bakinga.

Han har nok også noen prosjekter på gang i løpet av dagen tenker jeg.

I kveld kommer svigermor, så jeg får nok ta en liten shining på hjemmefronten også i løpet av ettermiddagen.

I morgen skal hun få bursdagsgaven sin, så da skal vi ut og reise.

Men nå skal neste kakebunn ut av ovnen, så da skal jeg løpe videre med mine gjøremål.

 

HA EN NYDELIG MAIDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Denne toppen ser nydelig ut, og fargen også.
      Kjekt med litt som varmer en litt guffen sommerkveld tenker jeg 🙂 fint!
      Kos deg med gaven til deg selv fra deg selv….

      1. Jeg tror den blir fin i denne fargen.🤩🧶🌸
        Det gjør ikke noe om den blir litt tykkere enn det jeg trodde den skulle bli.🤗

    2. Ja, du løper og du løper hit og dit 😊
      Det er jammen godt du får tid til å sitte ned med håndarbeid innimellom🫠
      Jeg gleder meg til å se toppen ferdig. Kikket på mønsteret. Den var fin 😍
      Fin dag til deg🥰

      1. Ja, jeg trenger å ha litt håndarbeid som det ikke er noe stress med når dagene er travle.🥰
        Da er det veldig godt å få tankene over på andre ting enn jobb.🤩

      1. Takk for det.🤗
        Ja, alle er ferdige og er nå under transport med båt, så jeg håper de kommer velberga fram dit de skal.😅🍰

      1. Ja, det skal bli greit å strikke noe til seg selv nå.
        Jeg baker alle kakene selv.
        I går var det et jubileum til 100 personer og en bursdag i tillegg, så det ble mange kaker på en dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg