Easter Parade – Gratis norsk oppskrift

God morgen! God morgen!

Copyright: Strikkekjerring

Tidlig oppe og ikke gråter??

Ingen gråt her i huset heller, he, he…

Jeg har vært veldig tidlig oppe i dag siden jeg skal få tatt blodprøver på morgenen.

Siden jeg skal til revmatologen trenger jeg ikke faste i dag, så da får jeg tatt både medisiner og spise før jeg drar.

Jeg ut og reise, så jeg bruker nesten en halv arbeidsdag på det.

Da får jeg heller jobbe litt lenger utover kvelden i dag.

Jeg har nå tatt for meg av restegarnet som er i type Freestyle og Nepal.

Jeg ser at jeg kan bruke alle oppskrifter som er i Nepal til dette garnet, så nå har jeg startet på ett par tøfler i Freestyle.

One done! One more to go!

Det som er litt spesielt med dette mønsteret, er at du begynner fremme på tøffelen og strikker deg bakover til hælen.

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Du bare øker fremme på tøffelen i stedet for å felle.

Åpningen syr du igjen til slutt.

Du trenger små rester til det blå og hvite som jeg har på tøffelen og litt over ett nøste i hovedfargen.

Link til gratis norsk mønster finner du under bildet her.

Her kan du jo strikke i påskefarger hvis du vil, men jeg er stucked med de fargene jeg har i kassen, ha, ha…

Copyright: Garnstudio

 

MØNSTER: EASTER PARADE

GARN: NEPAL ELLER FREESTYLE SOM JEG BRUKER HER

PINNER: 4.5 MM

STØRRELSER: 35-42

 

Minstemann har fri fra yrkesskolen og er på utplassering i bedrift denne uka og neste uke, så da bor han hjemme siden det er enklest når han skal pendle.

Han er overlykkelig for å få lov til å være ute i bedrift og jobbe og kommer glad og fornøyd hjem og forteller hvor herlig han har det.

Drømmen hans er å få lærlingeplass der han er nå.

Ingen av de andre elevene i klassen han ville dit på utplassering og det skjønner han ingenting av.

Det er en svært solid bedrift med masse spennende utvikling.

Jeg er svært glad i hjemkommunen min og ble irritert da jeg var på foreldremøte i høst og hørte læreren som han da hadde stå å legge ut om hvordan de forberedte seg på intervju med Eqionor og de store oljeselskapene.

Jeg sa klart fra hva jeg mente om det!

De får en helt spesiell utdannelse på skolen Minstemann går på.

De deler nemlig første året med det som før het Kjemi & Prosess og Mekanisk, slik at disse elevene er de eneste i landet som har 2 år med Kjemi & Prosess. De er derfor svært ettertraktet som lærlinger.

Det mener jeg bestemt er en kompetanse som kommunen vår har bruk for og at ikke alle ungdommene skal sendes ut av kommunen.

Det bør sannelig skolen også fokusere på, mener jeg.

Jeg skjønner jo selvfølgelig at det er fine ordninger og penger i oljebransjen, men de tjener slett ikke dårlig i industrien i vår kommune.

Huff! Jeg kjenner jeg blir varm når jeg tenker på dette.

Jeg ønsker bosetning i distriktene og da må man først og fremst fokusere på at de ungdommene som utdanner seg til jobber som gjør at de kan fortsette å bo her, får vite om mulighetene i sin egen kommune.

Det har jeg prenta hardt inn i hodet på mine 3 gutter og frem til nå så har jeg alle 3 her, enten i jobb eller i utdanning.

Der er jeg faktisk litt stolt over at de hører på mora si.

 

HA EN ENGASJERT ONSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
      1. Ja, det har de heldigvis vett nok til å gjøre.🥰 Særlig når de vet at det er noe som engasjerer meg sterkt. Det skal bo folk i husan, også i distriktene.😍🤩

      1. Vi trenger både by og bygd. Det er forskjellige måter å leve på.
        Det man mister ved å bo i distriktene, er det mye annet som veier opp for.🤩

    1. Du gjør en stor jobb med å holde guttane på heimplassen. Trist med all fraflytting, de færreste kommer tilbake.
      Mitt eldste oldebarn går på TIP( teknikk og industriell produksjon). Praksistiden var på aluminiumsverket her på plassen. Der har ho fått sommerjobb og skal selvfølgelig søke lærlingplass der. Ho fyller 18 om noen dager. Veldig stolt av jenta.
      Koselige tøfler du har strikka. Lenge sia eg har søkt etter oppskrifter på DROPS. Fant ut at alt de hadde av gensere strikkes ovenfra og ned. Det vil eg ikkje. Hehe.
      Lykke til hos legen idag og god tur.

      1. Ja, da er det samme linje som han går nå, bare at de ikke har felles grunnkurs, men ett helt førsteår med kun kjemi og prosessfag.
        Vi trenger sårt å beholde arbeidskraft. Det vil alltid være sånn at andre ting lokker, men da er det fint å få greie på hvilke valg de har.👌🏻

    2. Så bra at du sa det du mente på foreldremøtet! Selvfølgelig vil en del elever flytte på seg, uansett, men det er jo supert om dere kan beholde ungdommene med denne viktige kompetansen i kommunen! 🙂
      Veldig søte sokker! 🤩

      1. Sånn vil det alltid være, men det er viktig at ungdommene får informasjon om de mulighetene som fins nært dem også.🤗

    3. Utsagnet til læreren kan jo tolkes på en annen måte også… At elevene ved skolen gjør det så bra at de er populære å ta inn som lærlinger i blant annet oljeindustrien.. Og det må vel være positivt å vite at en har flere valgmuligheter når en skal ut som lærling. Ikke alle som kommer inn i oljeindustrien flytter til Stavanger, men velger fortsatt å bo i kommunen de vokste opp i og skatter dit.

      1. Jo, de er veldig populære og skolen har et svært godt rykte og det er veldig bra. Men det er også fint om de fokuserer på arbeidskraft som industrien i kommunen har veldig bruk for.🤗👌🏻
        Begge deler er fint og det er bra at de har valgmuligheter.👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg