Duket til fest!

I dag har det vært fest hos oss.

Copyright: Strikkekjerring

Dineren har vært rigget om til mange gjester som har ankommet med buss i dag.

Der har de fått matservering og bakst fra vårt kjøkken.

Til slutt har vi underholdt med sang og musikk.

Musikermannen drar jo selvfølgelig noen skrønehistorier på ekte nordnorsk vis.

Det vil si at han overdriver så mye at de fleste bør skjønne at det er løgn.

Det er hektiske dager og veldig mye som skjer og ikke like lett å planlegge dagen.

I tillegg til gjester i dineren og lukkede selskaper denne uka, har vi også mange overnattingsgjester.

Copyright: Strikkekjerring

Utover dagen har det begynt å letne litt i været og da så vi våres snitt til å gå ut og begynne jobben med å få det nye skiltet vårt på plass ved veien.

Det er ganske så stort: 1.2 m x 2.4 m, så det ligger veldig mye vind i det.

Det må derfor festes og barduneres skikkelig slik at det også tåler en skikkelig storm til vinteren.

Nå er det godt festet, men Musikermannen mener at den skal festes enda mer, så det må visstnok kjøpes inn litt mer utstyr til det.

Det må nok vente til i morgen til det fins butikker åpne.

Jeg kom så vidt inn døra hjemme før Musikermannen ringte og sa at jeg måtte komme og re flere senger siden det kom noen italienere med ferga, så da var det bare å snu og dra på jobb igjen.

Copyright: Strikkekjerring

I mens jeg var inne, hadde Musikermannen dandert verktøy og skruer pent inne i varebilen, så da var det bare å ta beina fatt og gå hjemover.

En god unnskyldning for litt frisk luft, så det var ikke meg i mot.

Sola tittet fram og både den og den skarpe grønnfargen på gresset og skogen skar nesten i øynene.

Det er nesten som man blir forundret over både grønnfargen og det skarpe lyset, som vi ikke har sett på en stund.

Varmt er det ikke, så boblejakken var på hele turen hjem.

Mens jeg gikk, ringte jeg Mellomstemann og hørte at han var kommet seg vel fram til Nederland.

Der har det det fint med 25 varmegrader og sol og den vordende mor og far er nok begge lettet over at han er kommet seg dit han skal være før fødselen starter.

Det er vel en viss fare for at den vordende bestemor kommer til å terrorisere dem med meldinger og telefoner for å høre om noe er på gang de neste dagene også, he, he…

Nå satser vi på at resten av kvelden skal være stille og rolig, slik at vi både for spise og hvile oss litt før en ny travel dag i morgen.

 

HA EN FLOTT TIRSDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Så fint at dere har mange gjester og at de er underholdt:) Håper at jeg kan være en gjest hos dere en dag:)
      Å bli bestemor er stort det:)

    2. Det er mye som skjer hos deres nå og full fart. Moro med folk når man driver slikt dere gjør, men skjønner det det er 100 jern i ilden..
      Ja, tida for å bli bestemor nærmer seg for deg. Det tenkte jeg faktisk på her om dagen 🙂 Flotte bilder her…Grønt er skjønt absolutt.

      1. Det er full fart og veldig mye så skjer nå.🤗 En travel tid med masse folk.🤩👌🏻
        Jeg holder pusten og sjekker stadig telefonen om det er noe på gang.😍

    3. Et godt råd;
      Ikke mas for mye med spørsmål om det skjer noe på fødefronten. Da jeg skulle ha min førstefødte ble jeg lagt inn på kur når jeg hadde gått ti- tolv dager på overtid. Mamma og Svigermor ringte ørten ganger den dagen. Svigermor klaget over at hun hadde fått migrene av all ventingen og da min egen mor ringte for fjerde gang eller noe slikt fikk hun klar beskjed om å ikke mase mer. Vi kom til å ringe når barnebarnet var født.
      Jeg var utrolig lei maset til begge to, og følte det (full av hormoner og følelser som man er sånn rett før en fødsel) som om de bebreidet meg for at det ikke skjedde noe.

      1. I know.🫣
        Jeg gikk over tiden med nr 2 og gjett om jeg var lei alle som ringte og lurte på om det var noe på gang snart.😨

    4. Blir svett bare av å lese så travelt dere har det. Hehe. Men det er vel sånn det helst bør være når det er levebrødet deres.
      Nydelig klargjort lokale til fest. Høres ut som det var trivelig og vellykka.
      Unne deg å få sjå naturen i skikkelig dagslys. 😅 Kjølig drag i lufta her og. Vil heller ha det enn de 26 gr. som er meldt til neste veke. Det er ikkje noe for meg! Må vel ta det som kommer. Hehe.
      Ha en fin dag.

      1. Nå kommer sola endelig fram hos oss også og det melder litt varmere i lufta.🌞🌞
        Sannelig på tide.😅
        Det er godt, men det kan absolutt bli for varmt også. Opp mot 30 grader er for mye. Særlig når man skal jobbe.🫣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg