Dot Sweater – Norsk oppskrift

Hvis du skulle være så heldig å ha litt tynn Silk Mohair og litt merinogarn i farger som passer sammen, så er denne her det perfekte prosjekt for å få brukt opp restene dine.

Copyright: Pernille Larsen

Her er det bare å kjøre på med farger og lage seg en skikkelig fin fargegenser.

Den strikkes ovenfra og ned og har mange størrelser i mønsteret.

I tillegg går den kjapt å strikke for du MÅ jo bare se hvordan neste farge blir, ikke sant?

Copyright: Pernilla Larsen

 

Mønster: Dot Sweater

Garn: Knitting for Olive Merino + Knitting for Olive Soft Silk Mohair

Strikkepinner: 3.5 mm og 4 mm

Størrelser: XS-4XL

 

Jeg strikker på teststrikk og jeg tror det blir sååååå bra.

Elsker både fargen og mønsteret.

Minstemann har hatt Mat & Helse i dag hvor han skulle være lærer og bestemme hva de skulle lage og regne ut hva det kostet.

Han valgte å lage en Kyllinggryte med grønnsaker og hjemmebakte baguetter.

I går kveld måtte vi prøvekjøre menyen hjemme slik at han var sikker på i hvilken rekkefølge ting skulle gjøres og hvor lang tid det tok. Meningen er jo at alt skal bli ferdig til samme tid og at de skal få tid til både å spise og rydde etterpå.

Jeg er vant til å gjøre flere ting på en gang, men her fikk jeg visst lære meg å ta en ting om gangen, ha, ha..

Etter at vi hadde kuttet grønnsakene skulle de surre i kjelen med litt olje.

Jeg satte derfor kjelen på mens vi kuttet grønnsakene og helte i litt olje.

Men da satte Minstemann i et hyl!

Mamma, du ødelegger jo alt!

Men hva er det? sier jeg

Du skal jo ha 1,25 spiseskje olje i kjelen og du har jo ikke målt opp hvor mye du hadde i!

Hjelpes meg! Her var det visst bare å skjerpe seg og ikke gjøre som jeg pleier å gjøre, å ta ting litt på slump.

Det var bare å roe ned tempoet og la han ta styringen og svare når han lurte på noe.

Men, det skal sies at det gikk strålende i Mat & Helse i dag. Maten ble god og alt ble ferdig til riktig tid.

Må si jeg er ganske imponert over at han fikk det så godt til.

Nå er vi forvist ut av huset for han skal ha sitt første møte på zoom med en coach i styrkeløft.

Da fikk jeg ikke være til stede.

Sånn er det å være foreldre. Vi skal være der når de trenger oss og fordufte når de vil greie seg selv.

Jeg vil tro det er flere som kjenner seg igjen der, ha, ha….

 

DE BESTE ØNSKER FOR EN FINFIN AFTEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Herlig genser og det garnet er jo så nydelig…
      Har noen nøster liggende jeg, og de var ikke billig heller!
      Hehe, tror aldri jeg har brukt/fulgt en oppskrift noen gang jeg, når det gjelder mat!

      1. Ja, helt nydelig garn.🤩🧶
        Nei, jeg tar nok mye på slump når jeg lager mat, men her ble jeg arrestert!🤣😂

    2. Nydelig genser. Det klør i fingrene, så jeg får vel våge meg med heklingen. Har en bestilling jeg vil få unna.
      Så gøy at sønnen styrer med maten og at det smakte. Her i huset har mannen styrt, og jeg blir bortskjemt. Jeg får visst opptrening etter 19 mai av armen. Legen skulle ordne med fysioterapeuten, mest sannsynlig på sykehuset. Nyt dagen.

      1. Kjekt å få unna bestillinger før man begynner på noe nytt.🤗Ja, det er morsomt at han tar matlagingen på alvor og vil gjøre det skikkelig. Godt å høre at det nærmer seg å begynne opptrening nå.😊👍🏻

    3. Kunne nesten se scenen for meg når kar´n hylte, hehe 😂 Men veldig bra, for det viser jo at han tar ting seriøst, tenker jeg.
      Og ja, vi må nok finne oss i å bli “stukket vekk og plukka frem ved behov” etter hvert som de vokser til.
      Håper du får en riktig fin onsdag 😊

      1. Ja, jeg skvatt til!🤣Er nok litt for vant til å gå i min egen verden når jeg lager mat.😅Det er morsomt at han tar oppgaven på alvor og vil gjøre det bra.🤗En herlig onsdag ønskes deg.🌸

    4. Så artig genser, og enda mer artig når barna skal lage mat, og vi bare assistenter 😉
      Viktig å gjøre det riktig da ja 😄
      Sønnen min er veldig glad i å lage mat, og han begynte tidlig.
      Alltid artig å komme hjem når ungene lager noe selv. Dattra mi gjorde også det, men ikke like glad j å lage mat som broren, men har blitt flink hun også. Koselig å komme hjem til dem nå, og få god mat ☺️ Ha en fin dag. Klem 🥰

      1. Ikke sant? Det er bra at de har lyst til å lære seg å lage mat og fint at han tar oppgaven på alvor.🤗Ønsker deg en Flotters onsdag!🌸🌱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg