DIY-fat og kakebaking

Gjenbruk og redesign er alltid moro.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg satt sammen noen fat fra bruktbutikken og Musikermannen har vært “innleid” til å bore hull i dem slik at det var mulig å skru sammen fatene til et etasjefat.

Jeg kunne godt gjort det selv, men han hadde så innmari lyst, så da tenker jeg at han skal få æren av den jobben, ha, ha….

Slike etasjefat er veldig kjekke å ha i dineren til små kaker og annen bakst.

I dag har jeg bakt Kanelknuter i steinovnen og så hadde jeg noen eggehviter til overs og da lagde jeg noen pikekyss.

De passer fint å ha på et slikt etasjefat.

Jeg bakte en stor ladning med kanelknuter, men de var bare noen få igjen da dagen var omme.

På lørdager er det alltid mye folk og baksten går unna.

Det er jo fort gjort å fylle på etasjefatet med mer bakst etter hvert som baksten blir solgt.

Hos oss kjøper mange med seg hjem kaker og bakst, så jeg har alltid stående noen take-away esker slik at det er enkelt å bringe kaker og kanelknuter med hjem.

Copyright: Strikkekjerring

Kaker går det jo også mye av på en lørdag, så kakedisken må også fylles.

Hvis du har fulgt med på Farmen opp gjennom årene, så har du sikkert sett at deltakerne pleier å drømme om en sjokoladekake som de har på markedet?

Vel, det er denne kaka de da snakker om.

Hvis du har lyst til å bake den, så finner du oppskriften

HER

Copyright: Strikkekjerring

Denne kaka her har også vært en snarsvipp innom kakedisken i dag.

Den er farlig god og heter Trippelkremkake.

Det tar litt tid å bake den, siden du må vente på at de forskjellige lagene skal stivne før du har på en ny krem.

Jeg lager en annen mandelbunn enn den du finner i oppskrifta, men det har neppe så mye å si.

Det er altså 1 kakebunn, så Firkløverkrem, før du har på gulkrem og til slutt pisket krem.

Oppskriften til denne, finner du

 

HER

Copyright: Strikkekjerring

Siste kake ut som ble bakt til disken i dag er denne Islandskaka.

Den har jeg bakt så vanvittig mange ganger at oppskrifta har jeg hodet.

Den er glutenfri og kanskje en av de kakene vi selger aller mest av.

Oppskriften på den jeg lager fant jeg ikke, men du finner en som likner

 

HER

Dagen har altså vært fylt med baking og mange gjester på besøk.

Minstemann skal på arrangement sammen med klassen sin og Musikermannen skal på spillejobb, så i kveld er det bare jeg og hunden hjemme, så det må man vel kanskje kalle en Hjemme-alene-fest??

Ja, det tror jeg sannelig jeg kan kalle det.

Da kan jeg spille musikk så høyt jeg vil, se hva jeg vil på TV og forsyne meg med det jeg måtte ha lyst på i skap og skuffer.

Eller, vent litt!

Jeg kan jo ikke så hva jeg vil på TV når jeg tenker meg om.

Jeg kan jo ikke se på de seriene som jeg og Musikermannen ser på sammen.

Det vil jo være i kategorien Serieutro og det går jo bare slett ikke!

Det vil vel egentlig også si at jeg ikke kan se Stjernekamp heller, det??

Farken også!

Det er kanskje ikke så innmari moro å ha Hjemme-alene-fest likevel??

Jo, men musikk kan jeg tross alt fremdeles spille og jeg finner sikkert noen godt å spise også og så har jeg jo garn og pinner, så kvelden blir nok helt sikkert veldig fin, uansett.

 

HA EN FESTLIG AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Vi er en liten gjeng som har det gøy med å gå på Afternoon Tea – og har et utmerket forhold til etasjefat 😂. Ene venninna har gjort som du/dere – laget selv. Super idé 🥰.

      Ellers vakles mellom å gjerne skulle hatt dineren rett rundt hjørnet, og å være fornøyd med at den er langt borte! For hadde førstnevnte vært tilfelle, er jeg redd jeg ville vært like brei som høy! Fantastiske kaker du disker opp med, altså 😍

    2. Herre min…!!! For noen kaker du baker! Du skjemmer jo bort kundene dine så til de grader! Hihi, heldige dem! 🤩
      Ha en fin lørdagskveld! 🥰

      1. Fristelser må til for å lokke folket ut og spise.😅😂👌🏻
        Nyt søndagen i varmen.🌞

    3. Nydelige kaker du har laget, helt perfekt. Noe for alle.
      Fatet var nydelig, så fint å lage et slikt selv. Topp. Kos deg med dagen, håper været er fint…

      1. Takk for det.🍰☕️
        Her er det surt og kaldt og snøen har gjort sitt første inntog.🥶🥶
        Smelter ganske fort, men mer nedbør av den kalde sorten kommer ned fra himmelen.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg