Det slankes videre!

Nå har slankekuren vart i nesten en uke.

Copyright: Strikkekjerring

Ett nytt prosjekt av restegarn er kommet av pinnene.

Det hvite hadde jeg 3 cm igjen av når jeg hadde felt av, så det ble litt nervepirrende på slutten.

Det skulle egentlig vært en omgang til avfelling i vrangmasker, men det var det ikke nok til.

Jeg har derfor dampet kanten godt ned.

Garnet er litt oransje Falk og noe som enten er merinoull eller Pure Eco Wool.

Magebåndet var borte, så jeg er ikke sikker på hva det er.

Jeg synes fargene ble fine sammen.

Mønsteret på disse fine Emblahalsene er fra 9-12 mnd og helt opp til stor herrestørrelse, så her kan man strikke til hele familien.

Copyright: Strikkekjerring

Litt facts hvis du har lyst til å bruke litt restegarn du også:

 

MØNSTER: EMBLA HALS

GARN: FALK OG MERINO ELLER PURE ECO WOOL

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 5-8 ÅR

 

Total vekt på denne halsen er 85 gram.

Det vil si at jeg har brukt i underkant av 30 gram i hver farge i denne størrelsen,

så hvis du har liggende noen halve nøster, så er det bare å sette i gang.

Det blå var det bare litt igjen av, så det fyker inn i restegarnsteppet mitt.

Det oransje var det litt mer igjen av, så det kan hende jeg bruker det til noe annet.

Nå vises det litt i kassen med restegarn av merino/superwashull.

Jeg har brukt 762-207=555 gram igjen.

Jeg har også brukt en del i restegarnsteppet mitt, så jeg skal veie igjen i morgen for å se hvor mye jeg har slanket bort første uka.

Det blir spennende å se hvor mye jeg har fått brukt opp totalt.

Det er også hyggelig å se at det er flere som har hevet seg på slankekur sammen med meg.

Jeg skal også se om jeg har nok garn til en Emblahals til, i andre farger.

Nå skal jeg ta meg en tur på jobb og jobbe noen timer før jeg skal bruke resten av dagen i heimen.

Det trengs både rydding, klesvask og vasking i huset, men jeg kan ta dagen som den kommer og har ingen tidsfrister å nå,

så det er veldig fint.

Minstemann har tatt vinterferie og kan ta livet med ro på morgenen.

Ute regner det i dag, så det blir nok dårlig føre, men jeg må ut og lufte hunden uansett vær.

Det ligger an til å bli en fin søndag her i huset.

Selv om det er rydding og vasking som står på timeplanen, er det helt greit for meg.

Så lenge jeg ikke må stresse for at jeg har dårlig tid, liker jeg å få det ryddig og rent rundt meg.

 

HA EN FREDFULL SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

15 kommentarer
    1. Hei.
      Så kjekt å lese. Bra at du til og med har skrevet hvor mye som har gått med av hver farge. vi har som regel rester liggende som vi ikke vet hva vi skal bruke til.
      Ønsker deg en flott søndag.

      1. Ja, som oftest har man jo mindre enn ett nøste og da er det greit å se om man har nok til det man vil lage.🤗🧶

    2. De der er en fin måte å bli kvitt restegarn på, og lekker den ble 🥰 Min farmor laget noe tilsvarende, men i stedet for å strikke videre etter halsen så heklet hun det som kom over skuldrene. Ha en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Det hørtes lurt ut.🤗🧶
        Det er fint at halsen går litt utover brystet og skuldrene.
        Da holder man seg varm i vinterkulda.🤩

    3. Halsen blei kjempefin, nydelige farger.
      Må flire. Da du la ut mønsteret for noen dager siden, kommenterte eg at Emblahalsen var fristende. Så da kjøpte eg mønsteret og lagra det sjølsagt på IBook. Eg hadde god tid og fikk en ide om å se over alt det eg hadde innpå der. Ka fant eg? Joda, Emblahalsen, lagret i -21. Hehe. Det må bety at nå er det på tide å strikke den!
      Det skal bli gjort. Ferdigstilte Høgfjelletgenseren i går. Nærma seg også med Sandfjelletgenseren. Så er eg klar!
      Her er overskyet oppholdsvær. Yr lover det fram mot helga, sier takk for det.
      Godt du har vett til å ta dagen med ro når du har god tid. Fin søndag til deg.

      1. Er det ikke typisk?😅🤗
        Da er det nok snart klart for strikking av Emblahalsen hos deg også.🤩
        De er morsomme å strikke.🥰
        Jeg tror jeg har nok i kassen min til en til.🤗🧶👌🏻

      1. Jeg liker både fasongen og fargene godt.🤩 Det blir nok strikket en til i andre farger.🤗🧶

      1. Ja, tenk det!😱
        Og når man ser at det er lite garn igjen, begynner man å strikke fortere og fortere. Akkurat som om det skulle hjelpe.😅😂

    4. Kjempeflott hals du har strikka. Skal “springe” inn på Ravelry å kjøpe oppskrifta, for denne halsen skal jeg også strikke. Syns den var knallfin i de fargene du har brukt. Jeg får se hvilke farger jeg har i garnhaugen min som kan brukes. Jeg holder på med garnslanking jeg også. Kjempegøy! <3

      1. Dette er et perfekt mønster for restegarnsstrikk.🤗👌🏻🧶
        Det er godt å få brukt opp noe av garnet og lage noe fint av det, i stedet for at det bare ligger der i kassen år ut og år inn.😅👌🏻

      1. Det minker heldigvis og da får jeg litt bedre samvittighet også.🤗
        På sikt håper jeg at garnlageret blir mye mindre.🧶🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg