Den søøøøøøteste påskekyllingen!!! – Strikkeoppskrift

Å, har du sett for en søt påskekylling!

Perfekt for restegarnskurven med bomullsgarn. Om ikke strikkefastheten stemmer helt, gjør det ikke så mye. Den blir jo bare litt større eller litt mindre. Det har jo ikke noe å si for slike småttinger.

Det som kan være lurt, er å bruke pinner som er litt tynnere enn det du villa ha brukt på garnet ditt. Det er en fordel at de blir litt tette, slik at “stuffingen” ikke vises så godt.

Mønster: Påskekylling

Her strikkes kyllingen for seg, mens eggeskallet og hatten strikkes for seg.

Denne kan jo også bli en søt liten venn til noen små og fin trening for motorikken med å kle av og på.

Et fint tips til fyll, er å bruke innholdet i en gammel pute og ikke minst alle de små garnendene som man klipper av når man fester trådene i strikketøyet.

Ingenting som går til spille, med andre ord, he, he……

Her kan man jo strikke en hel familie og lage sitt eget personlige uttrykk på hver og en av dem. Jeg har helt sikkert noe bomullsgarn liggende som jeg kunne brukt til disse.

Jeg er kommet meg hjem fra jobb og nå skal det bli godt å finne sofakroken og ta fram strikkingen. Mønsterstrikk med 3 farger er en utfordring for tålmodigheten min.

TAKK FOR AT DU KIKKER INNOM PÅ SØNDAGSKVELDEN!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg