Den perfekte garnspiser

Hvis man virkelig vil få spist opp garn, så må man finne en skikkelig garnspiser.

Copyright: Strikkekjerring

Da er et restegarnsteppe smart å sette i gang med.

Jeg fikk jo tips av en av mine fine lesere om dette rilleteppet til Arne & Carlos og da kom jeg jo på at jeg har jeg startet på et slikt teppe for en gooood stund siden.

Så etter litt leting kom skjelettet ut av skapet.

Sannheten skal fram og det har ingenting for seg å prøve å lyve når man holder på med slanking.

Det vil til syvende og sist straffe seg.

Teppet var påbegynt, men var blitt liggende skjult i en kurv.

Latsjura hadde ikke en gang giddet å begynne å feste tråder!

Fy og fy!!

Men nå blir det ris til egen bak, for heretter skal trådene festes etter hvert.

Dermed basta!!

Nå har jeg bestemt meg for at jeg SKAL strikke minst en rille for hver dag.

Jeg har allerede strikket videre noen riller her.

Et slikt teppe er en skikkelig slukhals, så det kommer til å gå med massevis av gram her.

Da blir det fart på slankingen skal dere se!

Hvis man skal ta en skikkelig slankekur, så må man ha en god plan og en langsiktig plan og ikke minst må man venne seg til en ny livsstil.

Man kan ikke bare la grammene og kiloene komme på sånn litt for litt,

neeeeiiiii, man må venne seg til at det skal gå i null.

Inntak-uttak=0

Det er enkel matte det.

Som dere hører er motivasjonen fremdeles på topp og det tas grep for å få gjort noe med en fryktelig ukultur som har blitt svært utbredt i dette huset.

Og det er bare en som er skyldig og det er MEG!

Jeg kan jo ikke skylde på verken Musikermannen eller sønnene.

De har ikke brakt ett eneste nøste i hus, hvis jeg ser bort fra de 2 nøstene jeg maste meg til at Mellomstemann skulle kjøpe i gave til meg fra Island.

Det var før det var mulig å få kjøpt Lett Lopi i Norge, så da fikk han klar beskjed om å ta med garn hjem fra Island når han var der på skoletur.

Ellers vil jeg si at de heller har vært forbrukere av garnet mitt til diverse prosjekter de har holdt på med.

Alt fra rulletråd til reparasjoner av diverse slag og som tråd til seil på små båter og dragesnor.

Mye av garnet jeg har aner jeg ikke hvordan kom i hus, mens andre har en historie knyttet til seg.

En del garn er så vakkert at jeg aldri har sett meg råd til å bruke det, men nå må jeg gjøre meg steinhard og få inn i pappskallen at de gjør ingen nytte der de ligger.

Det kommer nok til å bli utøvd noen harde kamper underveis….

 

HA EN FORHANDLINGSFRI AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
      1. Det gjør mer nytte for seg som noe man kan bruke enn at det ligger i kassene sine.🧶😅👍🏻

    1. Striper gjør seg virkelig i «bruk opp rester» prosjekt 😃.

      Men TENK at jeg mistet en søster i fellesskapet: Det er ingenting som heter NOK garn 😂.

      1. Det gjør det!🤩🧶
        Striper er lurt.
        Jeg tror det blir veeeeldig lenge til jeg kan si at det begynner å bli lite garn her.😅🙈

    2. Herlig, striper, teppe, ja da går det unna vil jeg tro..
      Kjekt å rydde litt og bruke garnet man har i hus.. Og du lager jo så mye fint også! Trenger du ikke det selv så er det sikkert bedriften din som kan ha bruk for det i utleieboligene.. 🙂 Tepper, pledd, trenger vi alle..
      Og begynner pledd å bli slitte så kan man sy om til sitteunderlag…(leste tips i Hyttemagasinet)..
      Liker sånt jeg, når man forbruker alt til det ikke er mer igjen.. 🙂 0 svinn..

      1. Ja, det var veldig lurt!🤗
        Jeg liker gjenbruk og redesign🤩
        Vi har heklede matter av restegarn på alle rommene, men pledd er det ikke. Uansett kunne det vært kjekt med flere matter, så det blir aldri nok.👌🏻
        Jeg må sjekke Hyttemagasinet og få litt inspirasjon.😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg