Den fineste adventsstjerna lager du selv!

Å pynte i kjøkkenvinduet og henge opp Adventsstjerna er så koselig å gjøre til 1. søndag i advent.

I går vasket jeg vinduet, strøk julegardinene og fikk pyntet litt i vinduet.

Vi trenger lys nå i den mørkeste tida av året.

Adventsstjerna har heklet jeg selv i fjor og tredde den utenpå en slik metallstjerne, som jeg kjøpte på Europris.

Jeg har sett at de har i år også, så hvis du er litt kjapp med kroken, blir du ferdig med den til helga.

Copyright: Strikkekjerring

 

Du kan også lage den uten stjerna inni og heller stive den og ha en lyslenke inni hvis du vil.

Mønster finner du gratis under her.

 

Mønster: Heklet Adventsstjerne

Garn: Fiol fra Solberg

Copyright: Strikkekjerring

 

Jeg har også laget ferdig årets “Adventsstake”.

Det ble vel heller som en dekorasjon, siden jeg ikke har hatt lysene i en stake, akkurat.

Jeg har brukt et gammelt trau og lagt mose oppi.

Lysene står på skiferplater og jeg har pyntet med tørkede appelsinskiver, grankongler, lerkekongler, litt tyttebærlyng og noen julekuler.

Jeg gleder meg til å tenne første lys på søndag.

Copyright: Strikkekjerring

 

Denne “artige” medisinen har holdt meg våken i natt.

Som jeg fortalte i går, skulle jeg prøve ut en ny medisin i håp om å kunne få sove en hel natt.

Vel, det funka veldig dårlig!

Jeg tok den kl 22, la meg kl 23 og det føltes som om jeg hadde drukket masse koffein! Pling våken!

Jeg sovna en liten stund fra 1.30 til 2.30 og har vært våken siden. Mindre smerter i kroppen fikk jeg heller ikke og munnen ble knusktørr og tårene rant av øynene. Siden jeg blant annet har Sjögrens syndrom, passer det veldig dårlig at en av bivirkningene er munntørrhet. Det har jeg nok av fra før, he, he..

Copyright: Strikkekjerring

Da er det mye koseligere å finne fram juleskoene mine.

Er de ikke fine?

Copyright: Strikkekjerring

Jeg bestilte dem fra O´det store utland for et par år siden og

håper de holder i maaaaange år til!

 

Planen i dag er at jeg skal prøve noe helt nytt:

Nemlig, å ikke gjøre noen verdens ting!

Det er nemlig det kroppen min vil, men tviler for at hodet er helt enig.

Vi får se hvem som vinner til slutt, ha, ha…

Været er hvertfall kjempefint, så ut og få litt frisk luft tror jeg kan være bra for både meg og hunden.

 

HA EN SUPERFIN ONSDAG!

4 kommentarer
    1. Der var du ja. Jeg husker deg fra miniblogg.
      Jeg leste din blogg da jeg selv var på miniblogg. Du tok ikke med deg det du skrev der inn hit. Det gjorde jeg.
      Adventstiden er koselig. Og viktig å holde adskilt fra julen synes jeg. Lilla istedet for rød pynt.

      1. Takk for sist!
        Det har jeg ikke tenkt på at jeg kunne gjøre.
        Jeg har også lilla pynt i adventa, men jeg pleier å henge opp julegardinene på kjøkkenet og i stua til den første adventshelga, ellers synes jeg det blir så kort tid. Husker mamma pleide å henge opp julegardinene i kjøkkenet først til julehelga, men da blir de jo hengende bare et par uker, før de skal byttes igjen. Ha en super dag! Stikker innom og ser hos deg snart:-)

    2. Så koselig! 😊
      Ikke så koselig at du ikke får sove, jeg sliter med det innimellom jeg også, og man blir jo så sliten av det.
      Håper det bedrer seg.
      Du har utrolig mange flotte strikketøy. Må nok inn og se mer hos deg 😀
      Ønsker deg en god dag! 🙂

      1. Det skal være sikkert og visst!
        Har fått en ny medisin nå, så nå får jeg sove noen timer i strekk om natten og det er bedre enn ikke søvn, tross alt.
        Riktig God Helg til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg