De varmeste vottene syr du selv

Hvis man befinner seg på et sted hvor det er bitende kaldt, trenger man skikkelig varme votter.

Copyright: Strikkekjerring

Med disse vottene fryser man ikke på fingrene.

I dag har jeg tatt fram symaskinen og sydd disse vottene.

Under oppussingen av kjøkkenet og stua har det vært helt umulig å ha noe sted å sy,

men nå er det endelig plass til å klippe stoff og sy.

Copyright: Strikkekjerring

Vottene er sydd i ullstoff og inni er det fleecefor, så de er doble og dermed gode og varme.

Det hvite hjertet er også ullstoff.

Jeg har sydd mange slike par opp gjennom årene, både til dame, herre og barn.

Vottene sitter godt på hånden og er gode å ta på når det virkelig er kaldt ute.

Copyright: Strikkekjerring

Fargen skulle vise seg tilnærmet umulig å ta bilde av.

Vottene er sjøgrønne med mørk lilla for.

2 farger som det er helt håpløst å gjengi.

Her ser de ut som de er blå og burgunder, men det er de ikke i virkeligheten.

Nå skal det sies at det er bekmørkt ute, så det er mulig at det hadde blitt bedre fargegjengivelse i dagslys.

Disse er en del av en stor bestilling på julegaver, så de havner nok under juletreet hos noen i år.

Nå skal jeg i gang med å strikke sokker som også er en bestilling.

Men nå skal symaskinen få lov til å stå fremme noen dager.

Kanskje jeg får ånden over meg og syr litt til??

I morgen skal vi ha juleverksted i husflidslaget og da skal skinntøflene mine få såler.

Kanskje jeg får dem ferdige i løpet av morgendagen?

Dere skal få se når de er ferdig sydd.

Det er håndsøm, så det tar tiiiiiiiiiid.

Musikermannen har vært ute på oppdrag i dag.

Om ikke lenge kommer han hjem, så da blir det litt sen middag i dag.

Så må jeg tipse dere om den nye serien Reddet som starter på Tv2 i dag.

Der er søskenbarnet mitt med i en episode eller 2, men han er nok ikke på skjermen før i neste uke.

Men jeg skal følge med og se i kveld når det kommer på TV.

 

HA EN FIN MANDAGSKVELD!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
    1. Flotte votter du har laget. Programmet Reddet skal vi se, men går den på TV2 play? Står ikke i programoversikten. Ha en fin kveld.

    2. Så flotte votter, disse så helt fantastiske ut….Flott gave å få dette, det er noe man trenger i kulda.. 🙂
      Fryse på fingrene er bare fælt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg