Dancing BUNNY og drittvær!

Jeg syntes det var så morsomt å strikke Bunny-sokker og jeg kan jo ikke la Musikermannen være fri for påskesokker. Derfor er et nytt par kommet på pinnene.

Musikermannen er ikke superfan av rosa, så da er fargen litt mer tilpasset, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

Det var sannelig ikke godt å få tatt et bilde som gjengir fargene skikkelig når været er slik det er ute nå.

Men her strikker jeg bare i Sterk, siden Musikermannen sliter mer sokker enn jeg gjør.

Det hvite og gule er restegarn, men det lysblågrå, sjøgrønne og beige er nytt.

Mønsteret kan du laste ned gratis og franko:

DANCING BUNNY

 

Copyright: Strikkekjerring

Dagen startet med snø og gikk over til regn og etterhvert vind.

Ikke særlig fristende turvær akkurat.

Men valpen er en smart liten frøken og har sine metoder for å få matmor ut døra.

Båndet hennes henger på en knagg i gangen og hun setter seg nedenfor båndet, titter på det og titter på meg mens hun lager en svak pipelyd. Hvis jeg ikke reagerer etter en stund, begynner hun å løpe mellom meg og båndet i gangen.

Da er det bare å overgi seg og få på seg klærne og komme seg ut og gå.

Både jeg og hunden har godt av det, he, he…

Hun var klissvåt og jeg måtte skifte klær når vi kom hjem.

Copyright: Strikkekjerring

Selv om været var skikkelig ufyselig, var det likevel noen vårtegn å se på turen.

Marikåpa kjemper seg fram selv om været er dårlig og vi så et gåsepar komme flyvende inn fra havet.

Vi har veldig mye gås her og de liker seg godt på markene til bøndene rundt her.

Ikke så kjekt for bøndene siden de er så mange, men fine å se på er de.

Jeg har vært og hentet Minstemann på trening.

I morgen er det sykehustur på meg og sannelig skal ikke Minstemann til Ørnes på trafikalt grunnkurs også.

Pappa er innleid til sjåfør, siden vi ikke rekker hjem til han skal reise.

Eldstemann har fått tette rør på vaskerommet, så Musikermannen er reist over fjorden med stakefjær og verktøy for å se om han kan hjelpe dem å få opp rørene.

Siden vi skal opp midt i natten håper jeg de ikke blir altfor plaget, så det ikke blir så sent før han kommer seg hjem igjen.

Jeg har visst en avtale med kjøkkenet ser det ut for. Der må det ryddes!

Hvis det blir tid skal jeg prøve å få med meg første episode av Tid for hage.

Det er sesongstart i kveld.

 

ØNSKER DEG EN FIN INNSPURT PÅ HELGA!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg ser at flere av bloggvennene fortsatt har snø, og fikk litt i natt også. Akkurat da kjenner jeg at det er godt å bo i Oslo, hvor all snøen nå er borte nå selv om det ikke er så mange vårtegn enda 🌷🌷

      1. Det skjønner jeg veldig godt.
        På våren er jeg ofte misunnelig på de som bor lenger sør for oss siden våren og varmen som oftest kommer mye tidligere.
        Riktig fin søndagskveld! 🙂

      1. Deilig å strikke med litt friske farger.
        Det er bedre å se på strikkingen enn å se ut vinduet på været, ha, ha….
        En fin avslutning på helga ønskes deg! 🙂

      1. Ja, må visst gjøre noe med dette. 😉
        Hadde totalt missa et innlegg fra Bunny her, men NÅ har jeg våkna til liv, hi, hi….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg