Dagny, Skappelstrikk og Helene Moo

Til jul unnet jeg meg selv en julegave.

Copyright: Strikkekjerring

Etter trykket på nettsiden til Skappelstrikk å bedømme, så ville halve Norge ha tak i disse strikkepakkene som Helene Moo har frontet.

Nettsiden brøt sammen og det ble fullstendig kaos.

Jeg var en av de heldige som fikk fatt i en av strikkepakkene, selv om de fleste nok var ute etter Ester garnpakkene.

Jeg synes Dagny er finest, men det er jo en smakssak.

Garnet er for meg helt nytt.

Jeg har ikke prøvd det før, men det er altså norsk lammeull.

Jeg lurer litt på om det er litt løst i tvinninga, men jeg får se hvordan det blir når jeg er ferdig og får vasket den.

De som ikke har fått fatt i strikkepakkene, har prøvd seg med alternative garn og det er mulig å få kjøpt bare oppskriftene hos Helene Moo

 

HER

Copyright: Strikkekjerring

Man kan vel trygt si at Dagny er en WIP siden den er lagt opp til for bare ett par uker siden og denne Nordlandskofta her er heller ikke gammel på pinnene.

Den la jeg opp til på ettersommeren, men den føyer seg jo pent inn i rekka av UFO-er.

Her er jeg kommet opp til halsfellinga og der var det noe jeg ikke helt skjønte, så da ble den lagt bort en stund.

Jeg får ta den frem igjen og studere mønsteret litt nærmere, så finner jeg vel ut av det.

Copyright: Strikkekjerring

Denne garnkassen her er også ferdig sortert.

Her er det en god blanding av Ask, Tove, Finull og lignende tykkelser ren ull.

Det er også en del plantefarget garn i denne kassen.

Den er ikke blitt veid enda, men det er nok noen kilo oppi denne kassen også.

Det ser ut til at mesteparten av januar kommer til å gå til å rydde og sortere i prosjekter og garn, men det er kjekt å få det gjort.

Planen er å ta for meg å strikke på UFOene først, men innimellom må jeg nok bare legge opp til noe av restegarnet mitt også.

En god del av det skal jo forsvinne inn i en del pågående prosjekter, så det skulle passe fint det.

Jeg skulle egentlig vært med på digital strikkekafe med Norsk Strikkeforbund i kveld, men jeg har visst en del møtepapirer å lese, så da rekker jeg det ikke denne gang.

Temaet var restegarnsstrikk, så jeg skulle gjerne vært med og fått enda flere tips til restegarnsstrikken.

Nå er det jo ikke akkurat noen fare fr at jeg blir arbeidsledig med det første, siden jeg har rikelig med UFOer å ta av, he, he…

 

NYT KVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg