Dagens Hobbyplaner – Valgets kval

Reklame | Kurstester for Sømrom

God søndag morgen!

Copyright: Strikkekjerring

Håper alle har sovet godt og har husket å stille klokka fram til sommertid.

I dag kommer vi til å merke at det blir en time lenger lyst på ettermiddagen.

Jeg har bevilget meg en fridag.

Faktisk årets andre fridag, så hvis ikke noe spesielt skjer, skal jeg bruke noen timer til å gjøre hobbyting i dag.

Jeg har funnet fram litt stoffer som jeg skal bruke til Kurstestinga som jeg har blitt valgt ut til hos Sømrom.

Nå kan jeg starte og det jeg skal sy er en veske med for, muligens lomme og glidelås inni også.

Jeg kjøpte jo ett par stoffer da jeg var i Bodø denne uka, men jeg ser at til ytterstoff blir det for tynt med vanlig bomull.

Jeg fant derfor et litt tykkere stoff som jeg har akkurat nok av som jeg tenkte å bruke ytterst.

Det er det stoffet du ser i midten med seilbåtene på.

Jeg ser at det er det jeg er nødt til å bruke på grunn av at det er et tykkere og stivere stoff.

Men så var det foret da.

Jeg har henta fram flere stoffer som kan være aktuelle og som jeg har nok av.

Nå er det valgets kval hva jeg skal bruke.

Jeg heller litt mot det oransje eller det røde.

Muligens det lysegrå med røde prikker på.

Hvilket synes du er finest og passer best??

Det jeg håper på er at jeg skal få gått gjennom kursmaterialet og kanskje jeg rekker å klippe ferdig stoffene også.

Så må jeg prøve å lete og se om jeg har et glidelås som passer.

Har jeg ikke det, så dropper jeg lomme og glidelås.

Jeg gleder meg til å fordype meg i kursmaterialet og komme i gang med kurset.

Copyright: Strikkekjerring

Så har jeg jo også liggende dette sitteunderlaget jeg holder på med.

Skulle det vise seg at vi klarer å få bålpanna på plass og været blir bra, er det kjekt å ha noen tova sitteunderlag vi kan ha liggende i stolene ute.

Det går ganske mye garn i ett slikt sitteunderlag, så da forsvinner en god del av garnet i kassen min.

I morgen er det tid for veiing igjen, men denne uka har hendene mine vært mest opptatt med andre ting, så jeg tror ikke det har minket mye, selv om garnet er tykt.

Jeg har jo også begynt på ett påskebroderi, så det er nok ingen fare for at jeg blir fri for noe å gjøre i dag.

Musikermannen stakkars er ute og brøyter.

Det har nemlig kommet mer snø i natt, men det har også blåst en del, så det er en del fokkskavler som må brøytes vekk.

Når Minstemann er stått opp, har jeg planer om å komme meg opp på kvisten etter påskepynten.

Takluka er inne på hans rom, så han blir neppe fornøyd hvis jeg drar stigen ned derfra riktig enda.

Det skal bli greit å få hentet fram påskepynten og se hva jeg har.

Jeg tviler på at jeg trenger å kjøpe noe.

Det er riktignok ikke like mye som julepynten, men en del har jeg nok likevel.

Jeg tror ikke jeg skal planlegge for så mye mer enn dette i dag.

Det er tross alt bare en fridag, ikke en friuke jeg har til rådighet, selv om det kan høres slik ut med alle planene jeg har, ha, ha….

Hva skal du bruke søndagen din til??

 

HA EN NYDELIG MARSSØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

20 kommentarer
    1. god morgen ,jeg hadde villet velge stoffet med blå blomster inni til vesken :=)
      du har nok å henge fingrene i ja det er sikkert,hva dagen vil bringe hos oss hvet jeg ikke har ingen planer,starter med å legge opp erme nr 2 på hege genseren min ,påske ja jeg pynta i går ,har ikke mer enn att jeg tar det i hendene ,og mer enn det trenger vi ikke ,ha en fin dag da

      1. Ja, kanskje det stoffet hadde vært fint?🤔
        Vi har bursdag i påska, så da har vi ofte fått mye påskepynt, så en del av det kommer nok opp.😅🐣🐥
        Ha en flott søndag!🤩👌🏻

    2. Det røde stoffet med prikker. Lykke til med valgets kvaler. Blir nok utrolig flott veske. 👍Nydelig vær her i går og i dag. Masse snø har man, det tiner før eller siden.
      Jeg gjorde teppet ferdig i går og fortsetter med Stjerneduken som ble påbegynt. Ha en fin søndag med hobby.

      1. Teppet ditt ble skikkelig lekkert!🤩😍
        Vil tro det var godt å bli ferdig.😅🧶
        Snøen smelter altså ikke det minste her, så vi må nok belage oss på en sein vår i år.🙈

    3. Nyt fridagen. Jeg skal og få frem påskepynten på loftet, men da må jeg gjennom rommet til Yngste Sønn. Tipper jeg tar det i morgen når han er på jobb. Fyren skal få sove så lenge han vil i dag. Han står opp seks hver morgen, og i går var han og relativt tidlig oppe for å dra til bestefaren sin og hjelpe han med å strø, bære ved og sosialt samvær.

      1. Av og til må de få sove så lenge de vil, så da går heller påskepynten vente litt.🐥🐣
        Det er bra de stiller opp og hjelper besteforeldrene. Det kan trenges.🤩👌🏻

    4. God dag 🥰 Hihi, nei jeg hadde helt glemt bort igjen at klokkene ble snudd i natt. Nå gjorde jo ikke det så mye, for alle så nær som et par klokker snudde seg selv. Skal virkelig bli spennende å se hvordan vesken blir 😊 Selv er jeg ikke venn med symaskinen, som er etter min mor, og det ser ikke ut til at jeg blir det med det første heller 😉 Ønsker det en fantastisk søndag og fridag, klems 🤗

      1. Huff da!😅
        Det er fort gjort å glemme, men nå stiller de fleste klokkene seg selv, så da oppdager man det ganske kjapt.👌🏻
        Jeg må bruke litt tid på dette, siden jeg skal teste ut sykurset, så da må jeg gjøre det litt ekstra nøye og notere litt underveis.🤗👌🏻

    5. Det blir flott med det grå med seilbåtene på ytterst. Jeg stemmer på det røde i midten til venstre inni 😀 Håper du får en fin fridag! Jeg slapper mest bare av i dag, men innimellom kommer jeg på småting som må pakkes i kofferten til neste reise. 🙂

      1. Jeg tror også det kan bli veldig fint.🧶
        Høres deilig ut med en reise nå. Håper du skal til sol og varme.🤩🌞

          1. Åååå, det høres bare helt fantastisk ut!🤗🤩🌞
            Her var det minus 12 grader i morges du.😅🥶

            1. Åh, da blir det lite snøsmelting i dag også… Føler meg heldig som kan sitte med døra åpen og det er like varmt ute som inne 🌞

              1. Det er dårlig med snøsmelting i dag.😅
                Nå håper jeg linken til deg virker.🤗
                Jeg ser at på den første ble det en lang rar link med masse rare tegn da jeg kopierte fra siden din, så jeg måtte gå inn på nytt.😅🤔

                1. Du er en kløpper på data 😉 Og linken førte meg direkte til dagens innlegg på min egen blogg. Jeg ble litt overrasket for jeg husket ikke at jeg hadde lagt det til publisering “så tidlig”.😅 Her i Spania er dagene mye lengre og det er sol og dagslys i flere timer enda 😀

                  1. Skjønner bare ikke hva som skjedde der altså.😅🙈
                    Nå funket den hvertfall.😍👍🏻

    6. Eg ville valgt det mørkeste rød. Seilbåter utvendig og bølgelignende mønster innvendig. Lykke til. Du har nok valgt for lenge siden. Hehe.
      Håper du koser deg på fridagen din. Eg har ingen planer. Strikker på restegarnsteppe mitt. Venter på en rundpinne 7 i posten. Eg skal strikke en genser i Vamsgarn.
      Vi har flott vær men kald vind.
      Skal hente påskepynten eg og. Ha en fin dag.

      1. Godt forslag.🤗
        Fint å få unna restegarn i ett teppe.🧶👌🏻
        Da får man brukt masse rester.👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg