Brutt Perlestrikksokker

Disse var så morsomme å strikke, at de ble egentlig ganske kjapt ferdige.

Copyright: Strikkekjerring

Mønsteret ser kanskje litt komplisert ut, men det er egentlig veldig lett.

Det er også et fint mønster for å få brukt opp masse restegarn.

Man trenger jo ikke å strikke dem i bare 2 farger.

Du kan eventuelt bruke 1 bunnfarge og lage mønster i mange forskjellige farger, eller bruke en ensfarget og en flerfarget i disse.

Som dere ser, har jeg kost meg med påskeegg og strikking samtidig.

Det er en god kombo det!

Jeg har skrevet ned en fremgangsmåte på disse sokkene, som du finner

 

HER

Jeg har strikket mine i Sterk og sokkene veier totalt 82 gram.

Garnet er tatt fra rester i lageret mitt, så jeg er fornøyd med å få strikket opp enda litt mer fra kassene mine.

Copyright: Strikkekjerring

Mens jeg tenker litt på hva neste prosjekt skal bli, strikker jeg litt videre på restegarnsUFOen min.

Disse rutene skal bli et teppe, som jeg nok kommer til å hekle sammen til slutt.

Her får man brukt opp veldig små rester av garn, så jeg tar vare på alle små ender som er igjen etter andre prosjekter, som jeg så strikker inn der det passer.

Det blir mange tråder å feste her, men gjør man det etter hvert, går det egentlig helt fint.

Nå har vi fått pakket bilen ferdig med musikkanlegg, for om ikke lenge, skal vi av gårde for å holde MusikkBingo i kveld.

Man kan ikke ligge på latsiden når man har eget firma, det skal være sikkert.

Utgifter kommer på løpende bånd og med en nyinnført eiendomsskatt, blir det enda mer å betale og da må man klare å øke omsetningen enda mer for å kunne betale enda en skatt.

I dag er det Kvinnedagen og det er absolutt fremdeles en veldig viktig dag.

Visste du at kvinnelige ledere hindrer konkurser?

Statistikken viser faktisk at med bedrifter med kvinner i ledelsen sjeldnere går konkurs.

Hvorfor det da er så få kvinnelige ledere kan man jo virkelig undre seg over.

Kvinner er både bedre innovatører, starter flere bedrifter og får dem til å vare lengre.

Det viser også at et allsidig miljø gir bedre resultater.

Da er det kanskje også på høy tid å legge til rette for at kvinner kan ha muligheten til å være ledere, uten at de må bevise at de skal jobbe dobbelt så mye for å være god nok og at de i tillegg skal prestere på beste måte også på hjemmebane.

Det henger naturlig nok ikke sammen.

Hvis det skal være mulig å få til, tror jeg vi kvinner også må lære oss å gi litt mer blaffen!

Vi må stole på at vi er gode nok om vi jobber en vanlig arbeidsuke og at vi ikke må ha et strøkent hjem til en hver tid og at vi i tillegg skal være den i huset som er mest hjemme med barna når de er syke og stiller opp på alle foreldremøter og dugnadsarbeid.

Der må vi la menn slippe til og ta sin tørn på lik linje de også.

Jeg tror faktisk at mange unge foreldre er flinkere der enn det vi selv var da vi hadde ungene små.

De er bedre på å balansere mellom jobb, foreldrerollen og å finne tid til egne interesser.

Her er det viktig at unge kvinner står på sin rett og har mulighet til å velge det som føles riktig.

I perioder av livet kan det være riktig at en er hjemme en stund, uten at det skal bety at man blir avskrevet i arbeidslivet og at det gjør at man ikke gis muligheter for en lederjobb eller andre oppgaver.

Samfunnet må legge til rette for at både kvinner og menn gis like muligheter til alle typer jobber og til lik lønn.

Når det gjelder kvinnehelse har vi også en lang vei å gå og det forskes fremdeles alt for lite på kvinnesykdommer.

Kvinnedagen er derfor fremdeles viktig!

Den trengs for å sette fokus på forskjeller og for at det fremdeles er en kamp som må kjempes for at kvinner skal få det som skal være deres rett.

Både i Norge og resten av verden.

 

HA EN STRÅLENDE KVINNEDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg