Bondesokker – Norsk strikkeoppskrift

Bonden – Hva skulle vi gjort uten bonden?

Jeg setter stor pris på å kunne spise norsk mat. Mat som vi vet har fulgt norske standarder for alt fra dyrehold, til transport og slakting. Jeg vil spise ost og drikke norsk melk. Og jeg spiser kjøtt, selv om det knapt er slik at man tør å si det høyt i disse tider. 

Bonden gjør et viktig arbeid, som gjør at vi kan spise trygg mat. Jeg liker å vite hva jeg spiser. Jeg vet at å være bonde slett ikke er en lett jobb. Det er heller ikke en jobb å bli rik av, hvertfall ikke for de fleste bønder. Det er helt andre ting enn penger som er viktig for bonden. 

Bonden brenner for jobben sin og er opptatt både av dyrevelferd og miljø. I Norge har vi strenge krav til begge deler og det er viktig for alle oss.

Bonden bruker ofte støvler og trenger varme sokker i støvlene sine.

Her er et par, som i tillegg har fine fletter langs hele sokken.

Mønster: BONDESOKKEN

Sokkene er strikket i Sterk på pinne 3.5 mm og du trenger 100 gram til et par i damestørrelse.

 

I dag har jeg hatt skikkelig “blåmandag”. Etter en lang helg på jobb, er kroppen i protestmodus. I morgen skal jeg til legen og få tatt flere blodprøver. Jeg er også spent på resten av blodprøvesvarene mine fra forrige uke og om jeg blir satt på medisin i morgen. Det kommer en oppdatering her etter jeg har vært der.

Jeg ønsker deg en riktig fin, ny uke!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg