Blir det gutt eller jente??

Noen av dere trodde kanskje at jeg avslørte en hemmelighet i går??

Copyright: Strikkekjerring

Jeg skal jo bli bestemor i juni og siden jeg la ut ett par babytøfler i turkis farge i går, tenkte nok noen at jeg avslørte en hemmelighet om at det skulle bli en gutt som kom til verden.

Saken er den at jeg ikke vet hva det blir, så derfor har jeg strikket ett par babytøfler i blå og nå ett par i rosa.

Ikke for det at jeg nødvendigvis synes det har noe å si om en baby har turkise eller rosa babytøfler, men det kan jo hende at foreldrene synes det.

Nå har jeg hvertfall ett par babysko i turkis og ett par i rosa, så kan de velge om de vil ha det ene eller det andre, eller kanskje begge to??

Begge parene er strikket av restegarnet i kassen min, men det var bare såvidt at de rosa ble ferdige, skal jeg si dere.

I går kveld skulle jeg felle av den siste tøffelen og da oppdaget jeg at jeg hadde gjort feil.

Jeg strikket med maskene fordelt på 4 pinner og oppdaget at jeg hadde begynt med 2 rette etter at jeg hadde avsluttet med 2 rette på forrige pinne.

Da burde jeg jo oppdaget det når jeg kom på slutten av omgangen, sier du??

Nei, da. Der hadde jeg nemlig gjort det samme, for å være sikker.

Og da stemte det jo fint, men det ble jo 4 rette etter hverandre på hver side av tøffelen.

Du snakker om kronidiot!!

Jeg kastet strikketøyet på bordet og sa at nå er jeg sur  og gidder ikke mer.

Musikermannen tittet bare så vidt opp av mobilen og sa at han syntes ikke jeg hørtes veldig sur ut.

Nei, det kan godt være, sa jeg, men jeg er faktisk dritsur!

Jeg orket ikke å rekke opp heller, så babytøffelen ble liggende på bordet til jeg stod opp i dag.

Musikermannen hadde ikke rørt strikketøyet, dessverre.

Eller kanskje jeg burde være glad for det.

han hadde nok valgt å gjøre kort prosess og kastet alt i ovnen han.

Nei, da hadde det vært bedre at bestemor hadde vært i live.

Mamma og mine tanter stod mer enn en gang opp til at sokken de hadde strevd med å strikke, lå der som garn og pinner når de stod opp og bestemor hadde gått over håndarbeidet deres.

Hvis hun ikke syntes det så pent nok ut, rekket hun opp og gav beskjed om at dette måtte gjøres på nytt.

Hun var nøye når håndarbeidet skulle gjøres og likte ikke slurv.

Men jeg måtte nok pent rekke opp selv og strikke på nytt det jeg hadde gjort feil i dag.

Ikke for det at det tok så fryktelig lang tid.

Det er jo tross alt bare en babytøffel og ikke en hel genser,

så jeg har nå ikke så mye å syte for egentlig.

Hvis du har lyst til å strikke slike babytøfler, så finner du link til gratis mønster under neste bilde.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: BABY SKO

GARN: MERINOULL ELLER FALK

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

 

Oppsummert begynte jeg med 762 gram superwash/merinoullrester.

i forrige uke og til nå denne uka har jeg strikket opp til sammen 465 gram garn.

Da har jeg 297 gram restegarn av denne typen igjen.

Nå er jeg usikker på hva mer jeg skal strikke av det.

Det er mulig at resten ryker inn i restegarnsteppene jeg holder på med.

 

NYT EN HERLIG TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
    1. Mormor var og nøye på håndarbeid. Jeg var bare 6 da hun døde, likevel husker jeg at hun så på noe jeg broderte og påpekte at broderi burde være like pene på vranga som på retta og lærte meg hvordan jeg skulle få til det.

      1. Jeg tror nok de var enda mer pirkete før i tida og når de lærte bort var det viktig at de lærte bort at slurv ikke var tillatt i håndarbeid. Da var det bare å ta opp igjen og gjøre på nytt.😊👌🏻

    2. Kjenner meg igjen i det å bli sur på seg selv om noe ikke stemmer og må rekke opp. Oppdaget at en stav manglet og da måtte jeg nøste opp til der feilen lå. Jeg er perfeksjonist, og håndarbeid skal være ordentlig. De baby sokkene er fine.

      1. Jeg liker heller ikke feil og irriterer meg over det hvis jeg ser det.😅
        Da er det bedre å ta opp igjen og gjøre på nytt slik at man blir fornøyd.🤗👌🏻

    3. Skjønne baby sko. Smart og fint med bånd i.
      Spennende å ikkje vite kjønnet. Blir som før i tiden, vi måtte smøre oss med tålmodighet.
      Heldigvis hadde du garn som lot seg rekke opp. De ulike populære, veldig fluffy garnsortene som strikkes på tjukke pinner, der er det håpløst. Har noe liggende som skal få ligge i fred for meg.
      Skal starte på et restegarnsteppe eg og, er blitt skikkelig inspirert. Har så nok av garn og kjekt å strikke på om kveldene.

      Torsdag med sol fra klar himmel her. Ha en fin dag uansett vær.

      1. Ja, heldigvis var det ikke et «hårete» garn. Det er jo helt håpløst å rekke opp.
        Her er det snø, slaps og grått i dag.
        Nyt dagen i sola!🌞🌞🌞

    4. Jeg er også opplært til at håndarbeid skal se pent ut – er det ikke riktig er det like greit å rekke det opp med en gang så en blir ferdig med det. Flaks at du hadde nok til de rosa tøflene også – like søte som de turkise! 🙂

      1. Ja, noe annet er ikke vits. Man kommer bare til å irritere seg over det uansett.😅🧶👌🏻

      1. Det er jo ikke så ofte det går å jukse det til, men strikker man 2 av noe, kan man jo passe på å legge inn samme feilen på den andre sokken/votten hvis mulig.😅😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg