Bittercress og litt spinning

Ååååå, så mye vakker strikk som dukker opp i disse dager!

Blekksprutarmer hadde vært fint å hatt. Da kunne man strikket på flere prosjekt samtidig.

Bittercress er jo et aldri så lite kunststykke av en genser!

Helt nydelig, spør du meg! Den strikkes ovenfra og ned og overvidden spenner seg fra 106 cm til 146.5 cm.

Garnet er jo også bare dritlekkert! Ta en titt på det HER Fasongen er også litt morsom, men 3/4 lange ermer og god vidde i selve bolen.

Faye Kennington har også en knit-along som starter 21. Mai, hvis man har lyst til å slenge seg med.

 

MØNSTER: BITTERCRESS

Copyright: Faye Kennington

Pinner 3.25 og 3.5 mm er fin tykkelse å strikke på til dette garnet.

På bildet under her vises fasongen på genseren godt.

Copyright: Faye Kennington

 

I går kveld fant jeg fram min Ashford e-spinner og spant litt ull.

Den er liten og fin å spinne på og tar liten plass og kan enkelt flyttes på.

Det jeg spinner er lokal ull fra spælsau, uvasket sådan.

Jeg får se om jeg får spunnet litt mer senere i kveld.

I bakgrunnen ser du det vi helst ikke vil se mer av nå, nemlig SNØ og atter SNØ!

Du ser også litt av den kjempestore tomatplanten. Den har vokst noe voldsomt og står nå på gulvet. Jeg har kjøpt et par tykke stenger på gartneriet so den kan støtte seg til.

 

Denne helga blir travel på jobb og jeg har flere kakebestillinger, utenom det som skal til i kafèen.

På 17. mai skal vi ha både middag, riskrem og kaker og i morgen skal vi pynte bord etter stengetid.

Så nå skal jeg straks i gang med å lage handleliste og få oversikt over hvor mye som skal lages.

 

HA EN RIKTIG FIN FREDAGSKVELD!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg