Bestillingsstrikk på gang og bittelitt frustrasjon

I går og i dag har Musikermannen vært sjåfør og vi har hatt 2 lange fergeturer.

Da blir det noen timer strikketid til og fra.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg holder på med en strikkebestilling på 2 pannebånd og 2 par pulsvarmere til 2 jenter.

Pannebåndene ble ferdige på turen, så når jeg nå kom hjem, fikk jeg festet trådene og sydd i knapper til pynt.

Mønsteret på pannebåndet er enkelt og maskeantallet kan lett justeres i forhold til størrelse og garntype.

Hvis du trenger et mønster kan det lastes ned gratis.

 

Mønster: Pannebånd i perlestrikk

Garn: Classic Alpaca

Pinner: 3.5 mm

 

Det gikk med i underkant av 1 nøste til hvert av pannebåndene.

Copyright: Strikkekjerring

Været har ikke vært riktig så fint i dag som de andre dagene, men det har ikke regnet, så da må vi være godt fornøyde.

Her er et bilde av den sagnomsuste Hestmannen. Jeg synes nesten den er vakrest fra denne siden.

I dag har vi vært effektive og fått mye gjort på kort tid.

Både pass pg nytt førerkort er fikset.

Jeg fikk nesten samme følelsen som jeg hadde da sertifikatet mitt var helt nytt, da jeg vandret ut av Biltilsynet med en midlertidig kjøretillatelse i dag, hi, hi…

Det tar noen dagen før det nye kommer i posten.

Vanligvis synes jeg det meste koster skjorta og ræva når man skal betale for noe, men jeg ble positivt overrasket over at det ikke kostet mer enn 270 kr å få nytt førerkort. Jeg hadde regnet med minst det dobbelte.

Så fikk jeg meg heller et lite prissjokk på apoteket da jeg hentet ut flere medisiner.

Legen hadde sendt meg en melding i dag om at han hadde skrevet ut en resept på D-vitamin dråper, så jeg tenkte at jeg måtte bare være snill pike og ta dem ut med det samme jeg var der, så jeg ikke fikk kjeft når jeg skulle til legen om ikke så lenge.

Den lille flasken med D-vitaminer kostet f…. dundre meg 530 kr! På resept!!

Jeg må visst se til å få somla meg til å sende inn reisene mine, slik at jeg får frikortet jeg forlengst har betalt nok til.

Hvis jeg skal perses til å ta de svindyre dråpene der, skal det sannelig min hatt være på frikortet!

Copyright: Strikkekjerring

Da var det adskillig mer trivelig å beskue denne kjekkasen som stod og beita utenfor en av de mange tunnelene vi har kjørt gjennom.

Minstemann er godt fornøyd med turen etter å ha fått nytt treningsutstyr til vektløftinga og nye klær og treningssko.

Jeg kjøpte meg ny bukse, så det ble litt på meg også.

Pappa sendte melding om vi kunne kjøpe en 10 kg sekk med kattefor, så vi dro innom Felleskjøpet og handlet for ham. Vi kjøpte også en 10 kg sekk hundefor på dyrebutikken til hunden.

På hjemturen stoppet vi og Musikermannen lastet av sekken med kattefor som pappa skulle hente på avtalt sted.

Men, da vi kom hjem ringte pappa.

Tror du ikke Musikermannen hadde lastet av feil sekk??

Det er ikke uten grunn han sier han trenger støttekontakt (les: meg)

Han trenger visst leseopplæring. Bilder av katter og hunder hjelper heller ikke, ha, ha, ha…..

Men nå har jeg noen timer jobb å gjøre før kveldsroen kan senke seg hos oss.

 

ØNSKER DEG EN KAOSFRI FREDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja, sånt FOR kan kanskje mikses litt 😀 Liker ikke katten hundefor altså? 😀 Trenger ofte litt støttekontakt selv jeg 😉 Gøy med strikkebestilling da 🙂

      1. Pappa ristet på hodet og flirte godt. Tror ikke kattene deres er så glad i hundemor, nei.😂Ja, en støttekontakt kan vi nok alle trenge av og til.😅

    2. Lekre pannebånd! 🤩

      Ojameg altså 🙈🙉🙊 medisiner er jammen dyre 😑😶
      Phu… jeg har nettopp kommet opp i frikort 🤪

      Hehehe jaja kjedelig å levere feil for da ….

      Lag deg en fin kveld 😊

      1. Jeg håper jentene blir fornøyd.😊
        Fort gjort å gjøre feil når man har det litt travelt. Ja, jeg må bare få sendt inn reisene jeg har hatt, så blir det nok frikort.😊

    3. Hehe, det var litt av et bytte….
      Fine pannebånd, virker som en fin oppskrift og du strikker på….flinke deg!
      Så fine bilder fra turen, God kveld videre….håper kattene har fått mat 🙂

      1. Sånn kan det gå når man skal kjappe seg. Det kan det fort bli merarbeid med.😅
        Tenker nok at kattene har fått mat og vi har fått hundematen tilbake.😂

    4. Da har du fått pass og førerkort i boks, og vips lander det i postkassa! Medisiner er blitt svindyre. Har frikort i boks etter tur hos tannlege, og sykehus. Skal hente mine medisiner som er på blåresept, en tur til fastlegen må jeg og. Flotte pannebånd, og håper jentene blir fornøyde. Ikke moro når feil sekk ble levert, men det ordna seg jo.

      1. Ja, det skal bli kjekt å få alt i orden med ting som er blitt utsatt lenge.
        Jeg må få sendt inn reisene mine, så har jeg også frikort.
        Medisiner er dyrt.
        Heldigvis bor pappa her på fastlandet, så det ble en litt ekstra kjøretur på ham, men det fikset seg til slutt.

    5. Hihi..ja det kan vel være fort gjort å ta feil i farta.. 🙈😂
      Kanskje lurt å få fiksa med det frikortet nå, ja.. for fysj det der var dyrt.
      Takker for mønster – det pannebåndet likte jeg virkelig 🤩
      Håper du får en riktig fin lørdag 😊

      1. Jepp! Når man har det litt travelt er det fort gjort å gjøre feil og han har et kreativt hode som ofte tenker på andre ting enn det han gjør samtidig.😅
        En flott lørdag ønskes deg!🤗🌱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg