Bestillingsstrikk ferdig! Gratis oppskrifter

Jeg har strikket 2 sett med pannebånd og pulsvarmere som skal til 2 jenter.

Det mangler bare navn på pannebåndene. Der må jeg prøve meg litt fram og se om det går greit først.

Copyright: Strikkekjerring

En knapp med teksten Handmade er sydd på begge pannebåndene.

Både pulsvarmerene og pannebåndene er enkle å strikke og hører ikke til som et sett egentlig, men jeg prøvde å finne noe som kunne passe fint sammen.

Til hvert pannebånd går det med i underkant av 1 nøste og til hvert par pulsvarmere går det med det samme. Totalt litt under 2 nøster per sett.

Copyright: Strikkekjerring

Begge mønstrene kan du laste ned gratis hvis du har lyst til å strikke dem selv.

Pulsvarmerene strikkes sidelengs og sys sammen til slutt.

Jeg har justert maskeantall og repitisjoner for at de skal kunne passe til en 11-åring og en 6-åring.

 

Mønster: Ellie´s Gloves

Garn: Calssic Alpaca 100 % ren alpaca

Pinner: 3 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

 

Pannebåndene har jeg også justert maskeantall for at de skal passe til jentene.

Her skal det også broderes navn på.

 

Mønster: Pannebånd i perlestrikk

Garn: Classic Alpaca 100 % ren alpaca

Pinner: 3 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

Hvis du lurer på hvordan været er hos meg, så er det hvitt så langt øyet kan se.

Hagemøblene er i bruk. Ikke av meg og Musikermannen som sitter og koser oss i vårsola, men av en mengde av en ubestemmelig masse kald snø.

Copyright: Strikkekjerring

Snøskuffa har brettet opp ermene og er klar til å ta i bruk musklene og gjøre jobben sin, med litt assistanse av meg.

Værmeldinga gir utsikter for at det blir mer bruk for henne de neste dagene også, så det er best å ha henne i umiddelbar nærhet.

Alle overnattingsrommene har vært fulle i natt.

Arbeidsfolkene har fått frokosten sin og er kommet seg på jobb for lenge siden.

De spiser frokost hos oss, smører seg matpakke og spiser middag på kveldene.

I dag har jeg masse kontorarbeid som skal gjøres og ellers er også arbeidsdagen full av andre gjøremål.

Like greit å få gjort unna mest mulig mens det likevel er mest innevær.

Ingen fare for at jeg trenger hageriva med det første.

Jeg holder nå på å planlegge neste prosjekt. Det er bare fargevalget som gjenstår og der må jeg tenke litt og vurdere hvilke farger jeg skal bruke. Mønsterstrikk blir det og denne gang er det Musikermannen som skal få seg ny genser.

 

MED ØNSKE OM EN OVERDÅDIG ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

 

7 kommentarer
    1. De heldige jentene kommer til å bli kjempeglade for disse lekre pannebåndene og pulsvarmerene! 😊 Kjedelig med så mye snø igjen, men da er det bare å begynne å glede seg til en ny vår… Høres ut som du får en variert og driftig dag 😉

      1. Får håpe de blir fornøyde.😊
        Det er kaldt og vått på værmeldingen i lang tid fremover nå, så vi må nok belage oss på litt kalde dager. Vi får heller gjøre unna litt innearbeid til finværet kommer tilbake.😊Ha en riktig fin onsdag!🤗

      1. Ja, vi får ta det været vi får. Det kan vi ikke bestemme over.😊Vi må bare utnytte tiden til å få gjort det man skal innendørs.🤗Ha en superfin onsdag.😊❄️

      1. Det er nok ganske kaldt over hele landet nå. Vi har heldigvis ikke lagt om til sommerdekk, så da er det ingen fare.🤗❄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg