Bare litt til…..

Musikermannen har vært ute og reist siden tirsdag og jeg skal innrømme at det er litt med hjertet i halsen.

Copyright: Strikkekjerring

Han er nemlig ikke helt trygg når det gjelder retningssans og roter seg stadig bort og havner dermed gjerne opp i noen situasjoner.

Hvis det så er en omkjøring ett sted, så kan du være ganske så sikker på at han klarer å kjøre feil vei.

Det gjorde han også denne gang.

Da han kom til en bruovergang som hadde en høyde på 3.3 m og bobilen er 3.2 meter høy, må jeg bare si at jeg er glad jeg ikke var med….

Til syvende og sist kom han fram til Namsos, der bobilen skulle få fikset litt småtterier.

Musikermannen hadde dermed en dag å slå i hjel.

Han ringte hjem og fortalte at han nå gikk de 4.4 kilometerne inn til byen.

Jeg syntes det hørtes langt ut, men hørte noe klirring i bakgrunnen.

Da jeg lurte på hvor han var, fortalte han at han ble så kald på ørene og hendene at han måtte stoppe ett sted å kjøpe seg lue og votter, for det hadde han glemt å ta med.

Så nå er du kommet til byen?, spurte jeg.

Nei, jeg er ikke fremme enda.

Jeg måtte jo kjøpe votter og lue, så da gikk jeg inn på en Biltemabutikk (som “tilfeldigvis” lå langs veien) og der hadde de svenske priser i kafeen, så nå spiser jeg litt lunsj på veien.

Akkurat, ja! (Hvor mange unnskyldninger han har for å dra på Biltema vet ikke jeg, men det må være maaaaange)

Copyright: Strikkekjerring

Litt senere ringte han igjen og jeg hørte han var gruelig andpusten.

Jeg er oppe, utbrøt han fornøyd!

Hva mener du?

Jeg er kommet opp for svarte!

Er du kommet til byen nå??

NEI; JEG ER KOMMET OPP SIER JEG!! Har du ikke sett bildene jeg har sendt deg??

(Jeg hadde ikke sett på telefonen, så jeg skjønte ikke noe, men ante at hanmåtte ha gått ganske langt)

Så flink du har vært!!

Ja, jeg skal bare si deg at dette var altså ikke noen lett tur!

Jeg er nå kommet fram øverst på Klumpen.

Der stod Rockestien og det regnet jeg med var en tur for meg.

Jeg gledet meg over å skulle kunne gå en tur i min egen fart, men da det begynte å bli tungt i bakkene og hjertet hamret som en 6-12 Saab, hørte jeg deg i hodet mitt:

Nå er vi nesten fremme, Trygve!

Så flink du er, Trygve!

Godt jobba, Trygve!

Her er det fint å gå, Trygve! (Selv om veien går rett opp)

Bare litt til nå, så ser vi toppen, Trygve!

Copyright: Strikkekjerring

Vel, jeg må si jeg var imponert!

Jeg trengte altså ikke en gang å være med på turen for å motivere ham til å gå helt opp.

Treningsverden har jo åpenbart mistet en god coach i meg.

Jeg trenger ikke en gang å være tilstede for at stemmen min skal runge i hodene til de som måtte trenge det, hi, hi….

Her kunne jeg visst ha gjort meg en karriere, easy peasy.

At jeg ikke har tenkt på det før????

Musikermannen er nå kommet seg velberget hjem og jeg kan trekke pusten.

For denne gang…..

 

HA EN MOTIVERENDE TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
    1. Ha, ha, kanskje du kan lage en sidekarriere som coach. Veldig artig og godt skrevet innlegg, smilet mitt skled utover og jeg syns jeg så for meg alt. Og bra alt gikk bra. 🙂

      1. Ja, du skal se jeg får fullt av forespørsler nå.😂🤣
        Må jo si jeg syntes det var litt gøy at han hørte meg i ørene opp bakkene.😂😅

      1. Tydeligvis.🙈😂
        Har visst god trening i å dra både mann og guttene opp bakkene med motiverende ord.😅

    2. Hi,hi her kjenner jeg meg litt igjen. Særlig med en mann som ikke har retningssans. Godt at han hørte deg og kom seg opp på toppen. Du motiverer nok mange.

      1. Har en følelse av at her kan nok flere kjenne seg igjen, ja.😂😅
        Åpenbart har det fungert.🤗👍🏻

      1. Han kom seg jo opp, så det funket tydeligvis å ha meg på ørene( selv om jeg ikke var der)😂😅

      1. Jo, jeg har jo lang erfaring i å motivere guttene og mannen opp bakkene på tur med lovnader om sjokolade og kakao.🤗
        Det skulle jo gjøre seg godt på CV’en det.🙈😅

      1. Ja, enda godt han er kommet seg velberga hjem igjen.🙈😅
        Det kunne vært kjekt å laget en konecoachapp.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg