Banktrøbbel

I disse tider som alt skal foregå digitalt og det knapt fins en bank å oppdrive, gjør  bankene det sannelig ikke lett for kundene sine.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann skal nå få seg Bank-ID, siden det er det som fungerer til det meste av offentlige ting som må gjøres digitalt.

Siden han er under 18 år, må vi foreldre søke i nettbanken og så gå inn og godkjenne at det er greit at han får Bank-ID.

So far. So good.

I løpet av 3 dager skal Minstemann få beskjed om at han må gå inn i nettbanken og godkjenne et skjema han også.

Men så langt kommer man ikke, for nå får man altså en melding i nettbanken at han må reise til nærmeste bank for å legitimere seg med pass.

Og det må man bestille time i banken for å få gjort.

Det vil si at man må ut og reise og bruke en dag og ta poden med seg for at han skal vise sitt ansikt og vise frem passet samtidig.

Ikke kan man ringe banken direkte heller.

Nei, de må altså ringe oss opp for å avtale et tidspunkt vi skal komme.

Først måtte vi vente en halvtime på å komme gjennom hos kundeservice, for så å måtte vente på at nærmeste bank skal ringe for å avtale tidspunkt.

Dette er altså bare så søkkidiotisk!!

Ikke kan man scanne å sende i posten eller laste det opp digitalt i nettbanken heller.

Det verste er at banken har passet hans scannet fra før, siden det ble gjort da han opprettet kontoen hos dem.

Jeg skjønner ikke vitsen!

Copyright: Strikkekjerring

Bankene skyter jo seg selv i foten!

Systemet er laget for at alt skal skje digitalt og dermed har de også lagt ned banker i hytt og pine.

Det er bare byene som har banker igjen.

Nå hører man om flere og flere som får stengt både nettbank og kort på grunn av at de ikke har fått legitimert seg.

Enten av mangel på pass eller fordi det rett og slett blir gruelig tungvindt å komme seg til banken.

Nå har vi mennesker som klarer å lage det ene systemet bedre enn det andre og som skal gjøre hverdagen vår enklere.

Da fatter jeg ikke at ikke de skal klare å lage et sikkert nok system, slik at vi skal kunne laste opp legitimasjon gjennom bankenes nettsider, slik at vi skal slippe å bruke en arbeidsdag på å reise for å vise hvem vi er.

For eldre mennesker som har vanskeligheter med å reise, kan dette by på store problemer.

I tillegg tvinges alle til å ha pass, selv om du aldri hverken har vært i utlandet eller noensinne har tenkt deg dit.

Hvis du ikke da er så heldig å ha et kundeforhold i en annen bank hvor du fremdeles har et bilde av deg selv på kortet, men da skal du ha graflaks!

For de som bor i distriktene er dette ekstra vanskelig.

Da må man bruke enda en dag på å reise for å få pass, som det er fryktelig lang ventetid på.

Både for å få time og for å få passet tilsendt.

Ærlig talt, AS Norge!

Rydd opp i dette rotet!

Det er faktisk mer interessant å sitte å se på poteter gro eller jordbær modne enn å stå i kø hos bankene!

Dette er totalt unødvendig bruk av både tid og penger for folk!

Skjerpings!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

10 kommentarer
    1. Mye styr nå med banker, og med ID-kort osv. Glad når jeg får pass igjen. Blir jo helt stresset av ikke å ha 🙄Fikk gjort legitimere -delen på nett jeg. Slapp banken. Men trengte hjelp til gjennomføring 🤪

      1. Ja, det er et fryktelig styr og verst for de eldste, men det går bort så utrolig mye unødvendig tid på dette som burde kunne vært løst på en mye bedre måte.😳

      1. Sannelig om jeg vet.
        Det kan virke som at vi må legitimere oss på nytt ved jevne mellomrom.😝

    2. Så enig med deg!

      Det blir jo bare værre og værre og det har ikke vært enkelt for svigerfar alt dette. Sønnen måtte ta over det meste, og ha mailadresse til svigerfar som Olav disponere. En 90 åring har jo ofte ikke hverken tilgang til pc, eller kunnskapen som trengs.
      De gjør det ikke lett for folk. 🙄
      Fint innlegg!

      1. Ja, det er jo aller verst for de eldste og de er jo avhengige av hjelp fra familien.
        Utrolig tungvint system.😝

      1. Det er helt merkelig at dette ikke kan løses på en enklere måte i vår digitale verden.😳

    3. Ja jeg er så enig!
      Jeg skiftet bank for meg og min mor… det var håpløst for min mor som ikke er på nett… bestill time digitalt…. stengte dører – ingen svarer på telefon… eller jo… di svarer etter hvert – men er ikke tilgjengelig for droppinn…
      Nei!
      Jeg har byttet bank og er superfornøyd!

      1. Høres veldig lurt ut.😊👍🏻
        Man er nødt til å ha en bank man kan få tak i av og til.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg