Avsløring: Jeg dyrker hoder

I store deler av landet vokser det planter og blomster nå.

Copyright: Strikkekjerring

Hos oss har jeg mest sett mose og visne blader fra i fjor.

Men i ettermiddag dukket det opp et hode på plenen.

Selv om sola skinner akkurat nå er det skikkelig sur nordavind og alt annet enn varmt.

Det stakkars hodet måtte være virkelig ferskt.

Det hadde faktisk ikke fått hår enda.

Jeg syntes virkelig synd på henne, ja for det må være en hun, tror du ikke??

Så da måtte jeg gå inn og hente den helt nystrikkede balaklavaen som har vært på pinnene mine i det siste.

Den skulle vel varme godt på både et bart hode og halsen hennes.

Vi er jo litt spesielle vi som bor her i nord, så at det vokser hoder her på våren er jo ikke så unaturlig.

Hvordan skulle vi ellers få bosatt folk her??

Det er jo ingen som kommer hit frivillig, så kaldt som det er her.

Nei, så da dyrker vi hoder for at vi skal bli flere.

Vi har holdt hemmeligheten skjult for omverden helt til nå, men nå får resten av verden vite hvordan vi bosetter folk i Nord-Norge.

Når de først er dyrket fram, vet de ikke om noe annet, så da forblir de her.

Nå har altså det aller først hodet dukket opp på plenen min og det blir sikkert flere fremover.

Siden dette hodet var litt tidlig ute, må jeg jo gi det litt ekstra varme til det klarer seg selv,

så balaklavaen får den nok beholde til nordavinden finner et annet sted å reise til.

Det kan fort bli en stund til, er jeg redd.

Jeg tenkte derfor at hvis det dukker opp hoder på plenen har andre her i nord litt før de egentlig skulle, så kunne det sikkert være smart å ha en balaklava liggende klar i tilfelle.

Dessuten kan det jo fremdeles bli nattefrost en stund til og da er det best å ha en balaklava på sånn for sikkerhets skyld, så det ikke blir sykdom og elendighet på hodene.

Copyright: Strikkekjerring

Nå ser hun riktig fornøyd og se bare hvor fint balaklavaen legger seg rundt hodet hennes.

Mønsteret kan jeg godt dele.

Det er gratis og på norsk.

 

MØNSTER: NORTHERN SPIRIT

GARN: LIMA FRA DROPS

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

STØRRELSE: S/M OG L

 

Men nå tror jeg at jeg må lete litt og se om jeg har flere luer og halser.

Man vet jo ikke ordet av det før det dukker opp flere hoder.

Dessuten begynner hodet ute å gråte, så hun er sikkert sulten.

Som dere skjønner går vi her i nord en travel tid i møte.

Det er nå det vokser frem nye nordlendinger og vi har en travel tid med å holde dem varme og mette.

Det visste du ikke, hva??

At det er slik det kommer stadig nye nordlendinger som bosetter seg her.

Men nå er hemmeligheten ute og vi er avslørt.

 

HA EN HODELØS KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

17 kommentarer
      1. Godt å bli ferdig med denne.😅
        Det var mye vrangmasker og det er ikke så gøy å strikke.🫣🧶

    1. Hehehe. Trur de nye nordlendingene må være svært takknemlige som blir så godt tatt vare på. Ikkje bare at de blir dyrka opp, de blir jo dyrka etter alle kunstens regler etterpå og. Den Balaklavaen er jo så flott og god. Når den nye nordlendingen får komme på kafeen må det være som paradis. Du blir aldri kvitt henne!
      Ja, nå er katta or sekken. 😂😂

    2. Ja, ja så var altså ei hemmelighet ute, ikke si noe om isbjørnan så av å tel dukke opp i hagan😉

    3. Dette er jo en genial idé! Det er i grunnen merkelig at ingen har tenkt på det før. Du skal se dette blir en hyggelig biinntekt for Musikermannen og deg fremover 😊 Jeg er sikker på at mange nordlendinger vil være interessert i å adoptere hodene etter hvert som de vokser frem. 🤗😀🤩

        1. Herlig! 🥰 Om noen ikke blir solgt, kan vi som ikke er nordlendinger men har bodd i Nordland i noen år, få kjøpsrettigheter også? 😀

          1. Ja, det skulle bare mangle.🥰🤩
            En blanding av nordlending og trønder må jo bare bli krutt.😍🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg