August: 2777 gram garn brukt!

Siden det er siste dagen i august, er det tid for en liten oppsummering av månedens strikk.

Copyright: Strikkekjerring

Denne måneden har jeg strikket og heklet MYE!!

2 kg 777 gram garn er omgjort til ferdig strikkede produkter.

Det skal sies at 3 av prosjektene var påbegynt før august, men ble ferdigstilt i august.

Villmarksgenseren til Musikermannen var påbegynt tidligere.

Det var også vottene jeg hadde strikket på på jobb og en av de heklede veskene var påbegynt.

Jeg vet ikke hvor mange gram de 3 tingene utgjorde, men jeg tar dem med som ferdigstilte prosjekter i august.

Copyright: Strikkekjerring

Strikkelista over hvor mange av hver ting kommer her:

 

2 stk heklede Restegarnsvesker

5 par sokker til voksne

2 par tova tøfler til voksne

2 par votter til voksne

1 stk Villmarksgenser str XXL

3 stk Pyntegresskar

1 stk Skjerf

 

Totalt 16 prosjekter ferdigstilt.

Det må jeg si meg godt fornøyd med.

September står for døren og det er en måned hvor mange tar fram strikketøyet og setter i gang med nye prosjekter.

Mine planer på strikkefronten er mange, så lista er lang og kommer garantert til å endre seg og fylles på med ting jeg egentlig ikke har planlagt.

Bestillingslista mi begynner å fylles opp, så det blir en god del bestillingsstrikk i tillegg til plagg som sokker, tøfler og votter til mine egne.

Men min september består også av jobb og forhåpentligvis fint vær slik at jeg får malt mer på huset ute og fine turer sammen med hunden.

Musikermannen har garantert noen prosjekter han har tenkt at jeg skal involveres i (jeg bare vet det ikke enda) og ikke minst skal vi planlegge og feire pappa som fyller 75 år nå i september.

Det skal feires grundig, hi, hi…

Hvilke planer har du for den første høstmåneden??

 

HA EN OPPSUMMERENDE ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

24 kommentarer
    1. Jeg gir meg ende over! Alt du rekker, jeg blir helt imponert👍 Skulle nesten tro at du ikke orket mer enn jobben, for det ser ut til at du har nok å gjøre der. Så jeg tar av meg hatten her altså🙂👍 du strikker så mye fint

      September er en måned vi har sett fram til hele sommeren (og vi har hatt en elendig sommer, med veldig mye regn!), for om 10 dager reiser mannen og jeg til Kreta, og kommer ikke hjem før 1. oktober. Det skal virkelig bli godt😁
      Så nå planlegges det hvilke kjoler som skal bli med på turen. 😉
      Men jeg skal også strikke litt flere sokkepar som skal gis bort på Kreta, det er mange som sliter der, og mange har kalde hus

      1. Etter denne sommeren skjønner jeg veldig godt at mange reiser til Syden og får litt sol og varme før vinteren setter inn.🤗Det er virkelig noe å glede seg til. Det er mange steder de har kalde vintre nå og kalde hus uten skikkelig oppvarming, så varme sokker trengs der også.🧶Så fint av deg at du tenker på det.🤗Ha en flott onsdag!🍂🍃

    2. Jeg har jo lest og fått med meg det meste av det du har laget, men at det har blitt så mye i løpet av en måned. Du har virkelig vært produktiv, og så mange fine ting du har laget også. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Hadde jeg hatt fint vær som hos deg, hadde jeg sikkert brukt tiden på helt andre ting jeg også.😂😅
        Mye regn= mye innetid🧶😅

    3. Skal si du er produktiv!!! :)) Du lager så mye fint att hjælp!
      Mine planer fremover er å bli ferdig med en topp, to skjerf, å så har jeg starta så vidt på et restegarnsteppe til sofaen. Etter det er planen å prøve meg på de tøflene du la ut mønster på. <3 Høsten er en flott tid å kose seg med strikking og hekling på. Ha en flott dag.<3

      1. September er en fin tid for strikking og planlegging av prosjekter.🍁🧶
        Flotte strikkeplaner hos deg.🤗🧶

    4. Du imponerer virkelig med hva du har strikket og heklet. Bare å bøye seg i støvet over hva du rekker gjennom måneden. Måtte ta en pause for tommelen har en oppblomstring av eksem. Huden revner og sprekker. Har fått gelé som smøres på om kvelden. Ser en bedring heldigvis. Jeg skal strikke «læsta». Garn er det ikke manko på. Ha en fin dag.

      1. Åå, det høres ikke godt ut!😱
        Håper det hjelper så du kan strikke lester igjen snart.🤗🧶

    5. Du er sannelig produktiv! Men så blir det mange flotte produkter også! 🙂
      Jeg har ingen spesielle planer, annet enn å komme i gang med høsten 😀

      1. Det har vært mye dårlig vær hos oss i august, så da har det vært mer strikketid.💦😅 Jeg håper vi får finere vær i september, men hvis ikke, har jeg garn nok.🍂🍃😂

    6. Så mye som du har strikka det har eg ikkje vunne på. Men det har jo blitt litt. Noe tilbehør som sokker, hals og lue, 2 gensere….snart 3. Planen for sept. får eg finne ut av når 3. genseren er ferdig. Det om er sikkert er at det blir strikking hver dag.
      I ettermiddag klarte eg ikkje å motstå gresskaret. Det blir nok ferdig i kveld. Veldig kjekt. Takk for tips.
      Fin kveld til deg. 😃

      1. Det er kjekt med litt småstrikk når man holder på med store prosjekt.🧶🤗Da blir man ikke så fort lei.😅Pyntegresskarene går kjapt å strikke.🧶
        Ha en fin strikkekveld!🤗

      1. Det er helt sant.😅
        Sitter jeg, strikker jeg.🤗🧶
        Det er jo så mye fint man kan lage og noe nytt dukker det opp hele tida.😂

    7. De rosa vottene var spreke 🤩 Planer? Bruke mye tid på balkongen, koselig på høsten. Konsert til helga, reise på ferie.. september blir veldig bra 😜👍🏾

      1. Høres ut som du har veldig fine septemberplaner.🤩🤩
        Sol og varme er ikke å forakte.☀️😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg