Astrid Hyttesko og mine Orkideer.

I det siste har jeg faktisk hatt litt dilla på hekling.

Copyright: Strikkekjerring

Nye mønstre til tøfler er alltid morsomt å teste ut og disse her er virkelig morsomme å hekle.

Det går ganske kjapt i tykt garn og mønsteret finnes i flere størrelser.

Jeg har pyntet dem litt med avtakbar “knapp”.

Det kan være lurt å hekle dem i en størrelse mindre enn det man vanligvis bruker i sko.

Da sitter de ekstra godt på foten.

Tøflene er i ren ull, men er ikke tovet.

Mønsteret er på dansk, men lett å skjønne.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: ASTRID HYTTETØFLER

GARN: HEGRE

KROK: 5 MM

STØRRELSE: 36-37 I SKO

Copyright: Strikkekjerring

Jeg skal ikke påberope meg å ha grønne fingre eller være særlig flink med blomster.

Det handler nok først og fremst om at jeg er for lite hjemme til å ha tid til å ta meg skikkelig av dem.

Men er det EN blomst jeg får til, så er det orkideer.

De kan jeg ha i årevis og de blomstrer igjen og igjen.

Denne her har jeg ikke hatt særlig lenge siden jeg fikk den til bryllupsdagen vår i juli av Musikermannen.

Da er det jo ikke så unaturlig at den blomstrer, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Denne her derimot har jeg hatt i flere år.

Stakkaren har stått i vinduskarmen og den ene greina med knopper har rett og slett vokst “i knekk” i vinduet slik at det er komplett umulig å bøye greina verken den ene eller den andre veien, men den henger nå der med fine blomster på.

Copyright: Strikkekjerring

Denne her er trollgammel, men jammen blomstrer ikke den også.

Det som er litt morsomt er at alle jeg har, nå blomstrer samtidig.

Hva er så hemmeligheten?

Jo, det skal jeg fortelle dere!

Gi dem vann en sjelden gang med veldig ujevne mellomrom og gjødsel får de heller aldri, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Til og med de 2 små her er det kommet blomster på.

Tro det eller ei.

 

I morges kjørte jeg Musikermannen til hurtigbåtkaiet og i dag har han vært til undersøkelser på sykehuset for klargjøring til ryggoperasjonen.

I morgen tidlig klokken 8 bærer det til med operasjon.

Så får vi krysse fingrene for at det går bra.

Jeg styrer skuta på jobb, så jeg har nok å gjøre.

Arbeidsfolk med frokost og middag og mye annet som skal gjøres.

I dag har jeg bakt kaker og horn som skal i disken i morgen.

Da er det forhåndsstemming hos oss, så da får folk også mulighet til å ta seg en kopp kaffe med det samme de er der.

I kveld skulle det også komme en franskmann som skulle overnatte, men han har bommet en smule da han skulle besøke Meløy kommune.

Ved en feiltakelse tok han ferga til Meløya og det viste seg å være siste ferge dit i dag, så han kommer seg ikke til oss.

Han var veldig fortvilet over å ha reist feil og fant ikke noe sted å overnatte der.

Jeg har klart å hjelpe ham til å finne et annet sted å overnatte i natt, heldigvis.

Nå skal jeg se om jeg finner meg noe å spise.

Det er sannelig ikke hver dag jeg er alene hjemme i huset, så det er faktisk uvant å skulle lage mat bare til meg selv.

Men jeg antar at jeg nok snart får hjem en pasient jeg kan lage mat til.

I morgen er det opp klokken 6 for å lage frokost som skal serveres klokken 7.

 

NYT AUGUSTKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg