Årgangsgarn

Jeg har en evig kamp med restegarnet og det har en tendens til å poppe opp fra ingensteder.

Jeg lurer på om de formerer seg der de ligger?

 

Copyright: Strikkekjerring

I går fant jeg en kasse med Hummer & Kanari som åpenbart har formert seg oppi kassen.

Nå er garnet sortert og siden det er sommer, tenkte jeg å gjøre en innsats med dette årgangsgarnet.

Hva er årgangsgarn da?

For meg er det garn som har ligget i evigheter og hvor farger og kvaliteter gjerne er utgått for flere tiår siden.

Dette garnet har nok begynt å føle seg trygg der det lå oppi kassen, men jeg fant dem nok, så nå skal de til pers!

Heklekroken skal brukes slik at de blir konsumert så fort som mulig.

Garnet skal også legges dobbelt slik at det brukes opp dobbelt så fort.

Lurt, ikke sant??

Hva jeg skal lage har jeg ikke helt bestemt enda, men det skal definitivt brukes opp. De skal ikke slippe unna nå!

Copyright: Strikkekjerring

Tiara er på tilvenning i bobilen og det ser ut til at hun har funnet sin plass med en gang.

Her kan hun ligge i høyden og titte ut gjennom vinduene, så da har hun det helt perfekt.

Når vi skal kjøre, har vi et eget sikkerhetsbelte for hund som hun skal bruke.

Da kan hun samtidig følge med på hva som skjer og ligge på siden av Minstemann.

Copyright: Strikkekjerring

Det ble ikke noe restaurantbesøk på oss på Bryllupsdagen i går, men vi spiste middag hjemme og så hadde jeg bakt kake vi hadde til dessert.

Musikermannen mente at uansett hvor han hadde vært og spist, hadde han ikke fått bedre dessert. så da var han tydeligvis fornøyd, he, he….

Så nå har vi spist kake til det tyter ut av ørene på oss.

Kake er alltid godt.

I dag er det romvask som står på programmet og plenklipping.

Man må passe på å klippe plenene når det ikke regner.

I kveld kommer det nye arbeidsfolk, så de neste dagene er det fullt hus.

 

HA EN HERLIG START PÅ DEN NYE UKA!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

7 kommentarer
    1. Veldig spent på hva du skal lage 🙂 Fine farger da! 🙂 Årgangsgarn høres veldig flott ut. Jeg er SIKKER på at det formerer seg der oppe, hva annet skulle de ta seg til når du bare “overser” dem? 😀 Ha-ha

      1. Ja, det må de gjøre.
        Det blir jo bare flere og flere av dem.🧶😂 Men nå skal disse brukes opp, så de ikke får muligheten til å formere seg mer. Så det så!👍🏻

    2. Jeg har ofte lurt på hvor alt restegarnet kommer fra……hehe….jeg også. :)) Men så er det jo greit å få det brukt opp da,på passende prosjekt. Jeg har laget et lite gulvteppe etter inspirasjon fra deg og jeg har sikkert restegarn til ett til. Det skal jeg lage til høsten tenker jeg. Blir spennende å se hva du lager av restene du har der. <3 Ha en flott dag!

      1. Så bra at du får brukt opp dn del av det før det formerer seg til mer.😱😅
        Slike matter drar mye restegarn, så da vises det i kassene.🤗🧶

    3. Høres ut som en fin start på uka med masse kake tilgjengelig i skapet 😀 Jeg heklet små, runde duker av slikt garn da jeg var i starten av 20-årene. Har lenge lurt på om jeg fortsatt husker hvordan jeg bruker ei heklenål… hihi. Blir spennende å se hva du finner på 🙂

      1. Veldig kjekt å ha mer kake i kjøleskapet.🤩🎂 Det skal bli greit å bli kvitt litt restegarn før det formerer seg enda mer.🧶😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg