Årets Påskelue! – Norsk oppskrift

Denne her MÅ man jo ha til påske!!

Copyright: Siw Øverbyhagen

Har du sett noe så morsomt??

Påskekylling med øyne og føtter på hodet!

Herlig, spør du meg!

Lua strikkes og “klørne” på føttene hekles på.

Øyne og detaljer nålefilter du på med litt ull.

Har du prøvd å nålefilte noen gang??

Det er en spesiell nål som har mothake slik at når du stikker den ned i ulla, så dras litt av ulla med tilbake og dermed blir det sittende fast.

Det er veldig moro og fint når man skal lage detaljer på ting man har tovet.

Denne lua blir varm og god og ekstra varm over ørene siden det er øreklaffer på den.

Lua må strikkes i ullgarn som kan toves, for eksempel Fritidsgarn.

Så kan du bruke rester til nebb og hanekam.

Mønsteret er på norsk og finnes i 3 størrelser: Barn, dame, herre.

Jeg må sjekke om jeg har noe ull liggende som er mulig å bruke til filting.

Jeg tror nok at jeg må prøve meg på å lage en eller flere slike, jeg.

Jeg har nemlig noe gult Fritidsgarn i kassen min, ser dere, så da slanker jeg med det samme, ha, ha…

Men det blir IKKE før jeg har strikket opp all merino/superwashulla i kassen altså.

Her må jeg holde hva jeg har lovet og ikke la meg friste til å gi en god dag i det som ligger der.

Hvit lue kan man jo også lage eller helt andre farger hvis man har lyst.

Copyright: Siw Øverbyhagen

 

MØNSTER: PÅSKELUE

GARN: FRITIDSGARN ELLER VAMS PT3

STØRRELSER: BARN, DAME, HERRE

Copyright: Strikkekjerring

Etter jobb i dag, fant Minstemann ut at han absolutt trengte noe på butikken, så da kjørte han og Musikermannen avgårde.

En del av veien er med dårlig dekning, så da jeg prøvde å ringe fikk jeg ikke svar.

Jeg hadde lyst på ett nytt kryssordblad og sendte i all hast en melding som jeg håpet at han leste.

Det gjorde han som dere ser!

Hmmmpppfff!!

Den mannen benytter altså alle anledninger til å prøve seg på nye gitarkjøp, den sniken!!

Men han angret seg visst, for han hadde kryssordblad med hjem.

Hvis ikke hadde det nok blitt sur stemning på lørdagskvelden her og det hadde han kanskje ikke så lyst på??

Nå skal vi faktisk kjenne litt på helgefølelsen og i morgen tidlig skal ikke vekkerklokka på og det skal bli veldig deilig.

Jeg skal på jobb ett par timer, men jeg trenger ikke å dra av gårde gørrtidlig, så da skal jeg faktisk våkne helt av meg selv.

Ikke for at jeg tror jeg kommer til å sove lenge altså.

Jeg har aldri vært noe B-menneske noen sinne, men er alltid tidlig oppe.

 

HA EN FLOTT LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer

Siste innlegg