Årets Julevotter??

Hos oss regner det, hagler og blåser.

Et ufyselig vær, men da er da man kan begynne den fine tida inne.

Copyright: Sofia Kammeborn

Det er da det er tid for å finne fram garn, mønstre og te- eller kaffekopp og sette seg godt til rette og ta seg tid til å begynne på julegavene.

Med god samvittighet kan man kose seg på timesvis med å strikke og planlegge de prosjektene man skal ha ferdige til jul.

Votter er en populær gave og de beste vottene er uten tvil de hjemmestrikka ullvottene.

De som er strikket i rein ull som toves litt i bruk slik at de blir ekstra varme og gode.

Disse her synes jeg er perfekte julevotter.

Kanskje de kan strikkes i rødt i stedet for blått også??

For litt ekstra julestemning.

Vottene kan man jo strikke til seg selv og bruke i desember også og det er jo jammen meg bare noen uker til adventa starter.

Med nydelige små grantrær passer disse like godt til menn som til kvinner.

Hvis du sjekker Instagramkontoen til denne flinke designeren, så finner du en rabattkode som gjelder i hele oktober.

Hun heter Kammebornia på Instagram.

Mønsteret er på svensk og engelsk, så da skal det være mulig for alle å strikke.

Copyright: Sofia Kammeborn

 

MØNSTER: HEART OF THE FOREST MITTENS

Garn: Rauma Finull

Pinner: 2.25 mm

Størrelse: Voksen

 

Er du begynt å planlegge årets julegaver??

Lager du noen selv eller kjøper du?

Hvis man skal lage gaver selv, så tar det tid og da er det fint å komme i gang.

Å lage gaver selv er koselig og det er fint å planlegge hva man skal gi og bruke tid på å finne det perfekte mønster til akkurat den som skal få gaven.

Strikkere må derfor starte juleforberedelsene tidlig.

Derfor er det gjerne mye man ikke kan vise fram nå fremover, men holde hemmelig til mottakeren har åpnet pakken på julaften.

En spennende og koselig tid med mange koselige timer med pinner og garn.

 

ØNSKER DEG EN STRÅLENDE OKTOBERDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

17 kommentarer
    1. Nesten samme vær her i dag…minus hagl (heldigvis) Det var flotte votter, ja 🤩 Har begynt å kjøpe julegaver alt, ja..bruker av og til å lage gaver, men ikke hvert år.
      Håper du får en riktig koselig innedag 🍁😊

      1. Godt st du ikke har hagl.😅
        Håper du har fått på vinterdekk når du er ute på veien nå. Det er ikke helt trygt i høyden her, hvertfall.😨
        Nyt høstdagen!🍂🍃

    2. Hei. Jeg lager likør, på selvplukkede bær. Bringebær, blåbær og hvis jeg er heldig bjørnebær. Tørker sopp og legger på fine glass. Pleier også lage konfekt av mange slag. Alltid hyggelig med hjemmelaget. Kan desverre ikke strikke for tiden. Får senebetennelse med en gang. Det du strikker er bare så lekkert.

      1. Åååå, det høres deilig ut.🤩
        De som får det blir sikkert veldig glade.
        Det ligger mye omtanke bak hjemmelagde julegaver.🥰
        Kos deg i dag.🤗

    3. Her i Oslo er himmelen knall blå og sola skinner, men det blåser kraftig ute så varmt er det ikke. Jeg har ikke så mange å kjøpe julegaver til lenger, så jeg trenger ikke å tenke på det riktig enda. Å ingen av dem skal sendes heller. Håper du får en fin tirsdag, selv om været ikke er helt på topp 🤗

      1. Høsten er så absolutt kommet, så her er det tid for å skifte til vinterdekk.❄️
        Vi har en del å kjøpe til, så jeg er begynt så smått å planlegge hva jeg skal kjøpe. Dagene flyr jo avgårde, så det er best å komme i gang.😅
        Nyt høstdagen!🍃🍂

    4. Fine votter, moro med hjemmelagde ting synes jeg. Det er veldig omtanke bak slike gaver.
      Nå må man virkelig starte opp skal man få litt ferdig til jul….:-)

      1. Det skal være sikkert!😱
        Dagene flyr jo avgårde fortere enn man klarer å merke seg datoen.😂
        Hjemmelagde gaver er veldig koselig å få.🥰

    5. Ups, det er lite som minner om vinter og jul der hvor jeg er. Det var 29 varmegrader da jeg sjekket på terrassen i ettermiddag, i skyggen. Men gleder meg til snø når jula nærmer seg hjemme i Norge 🙂 Jeg lager ikke julegaver selv, kjøper heller ikke så mange. Alle har jo det de trenger. Men koselig med hjemmelagede gaver, ja!

      1. Hehe…😂Nei, det er vel ikke mye som minner om jul hos deg.😎☀️
        Da er det vel ikke juleforberedelser du tenker mest på.😅
        Det kommer nok til å bli en stor temperaturforskjell når du kommer hjem.🤗

    6. veldig fine julevotter. jeg tror jeg skal ønske meg slike av min datter. hun er blitt rene strikkekjerringa.

      1. Det kan du gjøre, ja.🤗👍🏻
        Du får sende over et bilde til henne og hinte frempå.😅
        Da tar hun nok hintet.🤗🧶

    7. I år blir det ikke hjemmelaga gaver. Dessverre gikta i fingrene er ille og spesielt ille i dette regnværet og blåsten. Får sjekke nettet hva jeg finner av gaver. Gjorde det i fjor og det var lettvint.
      Men enig i at man får begynne tidlig, er jo mye som skal gjøres.

      1. Gikt er ikke godt og da blir det ikke så lett å strikke, nei.😨
        Jeg pleier også å kjøpe mye på nett. Det er veldig kjekt.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg