Årets 17. Mai

Dagen er ikke over, men nå skal det være full avslapping i sofaen med strikking en liten stund.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har kost oss hjemme sammen med våre og maten har jeg laget selv og det er helt greit.

MiniPavlova med krem og bær hører med på 17. Mai og er fort gjort å lage.

Jeg husket heldigvis å stoppe på en butikk og handle fløte og bær på hjemturen fra sykehuset i går.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg klarte å finne litt av pynten jeg har kjøpt tidligere, så det ble litt expresspynting i dag før vi skulle spise.

Serviettene med flagg på fant jeg ikke, så det ble noen gullfargede i stedet.

Copyright: Strikkekjerring

Bobler ble det også.

En alkoholfri med jordbærsmak passet fint i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har spist oss mette på kylling, salat og ris og pølser i Vestlandslefse.

Copyright: Strikkekjerring

Til dessert har vi hatt MiniPavlova og Amerikanske pannekaker med pannekakesirup, bær og krem.

Veldig godt alt sammen og vi har definitivt spist mer enn vi egentlig trengte.

I formiddag fikk jeg plantet ut blomstene jeg hadde kjøpt og det rakk jeg før det begynte å regne, men nå regner det masse, så bilder skal dere få se senere.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg var også ute og skar noen bjørkekvister som jeg pyntet med i vinduet.

De fleste årene må man passe på å ta inn bjørkeris en eller flere dager i forveien for at det skal bli grønt, men i år trengte vi ikke det.

Skogen er blitt grønn og fin før Nasjonaldagen, så da er det bare å hente skogen rett inn i stua.

Alt i alt har vi hatt en flott feiring og nå er det over til planlegging og forberedelser for de neste dagene på jobb.

I morgen er det full fart med matlaging igjen, så da er det litt som må gjøres klart i forveien.

Håper dere alle har kost dere masse i dag og har magen full av av god mat og hjertet full av gode minner.

 

NYT KVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

17 kommentarer
      1. Det var veldig lurt.🤗
        Selv om vi var flere, blir det fort litt mye kake når man koser seg med masse annen god mat.🇳🇴🌭🎉🍓

          1. Hehe…🤗👌🏻
            Kaken skal jo spises opp, så da rekker den jo gjerne til flere måltid.😅

    1. Herlig pyntet og nydelig mat. .Det så lekkert ut alt sammen..
      Skikkelig 17. mai stil…..Bra dere fikk kosa dere masse med familien..🥰
      Kanskje ikke store barnetoget å se dere der bor?

      1. Det var godt å være bare hjemme med familien.🇳🇴🤩
        Jo, det er barnetog ei mil unna oss og det var visst bra oppmøte i år.🤗🇳🇴

    2. Mmmmm det så ut som en 17.mai feiring av beste slag! Den minipavlova… legger du da marengs som små topper på bakeplata ? Istedet for en stor runding eller firkant?

      Lag deg en fin fin fredag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg