April-planer og samstrikker

Jeg gikk meg jo på en aldri så liten garnsmell.

Copyright: Strikkekjerring

I april skal det nemlig være en samstrikk som Gunnis Englestrikk og Garnhaugen har startet.

Der skal vi strikke Vertices Unite-sjalet av Stephen West.

Det har jeg hatt planer om lenge, så da passet det fint å slenge seg på.

Det som er litt spesielt med denne samstrikken er at de har plukket ut 5 farger i Finull som alle skal strikke med,

men vi skal selv bestemme hvor i sjalet fargene skal være.

De kan plasseres på mange måter og vi skal ikke vise fram sjalet underveis, men vente til samstrikken er over 1. mai.

Jeg må bare kjappa på og strikke ferdig litt andre ting, slik at dette kan komme på pinnene.

Du har også tid til å slenge deg med hvis du har lyst.

Copyright: Stephen West

Slik ser det ut i andre farger.

 

OPPSKRIFT: VERTICES UNITE

GARN: MANGE FORSKJELLIGE, I SAMSTRIKKEN ER DET BRUKT FINULL FRA RAUMA

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSER: 2 STØRRELSER

 

Jeg skal også være med på enda en samstrikk, hos Fjellrosa.

Gun skal ha samstrikk på Emotional Support-høna og det passer også helt supert og restegarnsstrikk er også tema i hennes Strikkebingo, så da slår man 2 fluer i ett smekk, he, he…

Copyright: Annette Corsino

Skikkelig kul høne og mønsteret har jeg jo kjøpt for en god stund siden, så da må den jo strikkes også.

 

OPPSKRIFT: EMOTIONAL SUPPORT

GARN: RESTEGARN, 183-229 METER

PINNER: 4.5 MM

 

Foruten samstrikkene, strikker jeg også på ett par andre prosjekter som dere skal få se senere.

I tillegg skal jeg jo ha en FokusUFO og det frykter jeg for kommer til å bli en opprekk, så det skal dere også få se senere.

Copyright: ?

I natt bikka jeg meg over i en ny tidsalder, som dere kanskje ser??

Foreløpig merkes ingen forskjell.

Dagen har forløpt som vanlig på jobb og med kakebaking til andre som skal feire i helga.

Det har jo vært litt ekstra telefoner og meldinger og det er jo veldig hyggelig.

Ei lita feiring blir det om ett par uker, men det kommer nok til å gå stille og rolig for seg, tenker jeg.

Helt perfekt spør du meg!

Nå er snart dagens jobboppgaver over og da skal jeg rote meg ned i garnhaugen min i sofaen og nyte resten av bursdagen i fred og ro med strikking, mens Musikermannen tilbringer ettermiddagen i vedskogen.

Kanskje jeg skal koste på meg å legge opp til Vertices Unite i kveld??

 

HA EN STRÅLENDE FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg