April Cardigan + Trådfestevegring!

En cardigan er et must i enhver garderobe. Den passer til jeans, kjole, skjørt, finklær eller til hverdags. Med andre ord passer den til det aller meste.

PetiteKnit lager alltid gode mønstre og denne er ikke noe unntak. Den strikkes ovenfra og ned og størrelsene er lette å tilpasse. Størrelsene går fra XS til 5XL og overvidde fra 80 cm til 150 cm. Den skal ikke være helt tettsittende, så her må man passe på at det skal være litt bevegelighet. På pinne 4 og rettstrikk går det kjapt unna. Jeg skulle gjerne hatt en slik i mange farger, som passer til enhver anledning.

 

MØNSTER: APRIL CARDIGAN

 

PetiteKnit

Se de nydelige knappene da! Her kan man virkelig gå bananas i fine knapper. Det er utrolig hvor mye knapper har å si for det ferdige plagget. Et godt tips er å ta plagget med til garnbutikken og prøve å legge forskjellige knapper på plagget før du bestemmer deg.

Jeg lider av en velkjent og alvorlig sykdom: TRÅDFESTEVEGRING!!!

Dette temperaturteppet har ligget veeeeldig lenge i kurven min og dukket opp under rydding og rundvasking.

Å feste hundrevis av tråder kan jeg ikke fordra. Da kan prosjektene ofte bli liggende både vel og lenge før de blir ferdigstilt. Joda, jeg startet ganske bra og festet en del tråder underveis, meeeeen så skled det litt ut og så ble teppet liggende. Nå har jeg tatt meg selv i nakken og tatt det fram igjen. Det er egentlig bare et litt over halvårsteppe, men jeg fant ut at det er rikelig stort, så jeg felte av og nå får jeg feste litt tråder hver dag fremover, så blir det ferdig og kommer ut av kurven min.

I dag skal jeg først starte dagen med hjemmeskole med minsten. Musikermannen er reist til bilverkstedet med en av bilene til EU-kontroll. Jeg krysser fingrene for at det ikke er mye å reparere. Sist ble det 35.000,- og det MÅ det ikke bli nå!

Senere i dag skal jeg på syrommet og sy flere munnbind og kl. 13 er det Teamsmøte med ordfører og smittevernlegen i kommunen. Resten av reiselivet i kommunen og NAV skal også delta. Da får vi råd og veiledning om tiltak for hvordan vi skal forholde oss fremover i forhold til smitteverntiltak og arbeidstakere som forhåpentligvis skal jobbe hos oss i sommer.

Mye på programmet i dag altså, som vanlig.

 

HÅPER DU FÅR EN SUUUUUUPER ONSDAG!!!!

2 kommentarer
    1. Herlig!
      Nydelige knapper, og trådvegringen er velkjent. Strikket aktivitetsteppe, min vri på temperaturteppe, så vet hvor mange tråder du har foran deg. Jeg strikket mitt i 2018, og har brukt over et år for å gjøre det ferdig. Skryteinnlegg kommer om ikke lenge i min blogg. Lykke til med festingen.

      1. Godt å høre at det er flere som sliter med trådfestevegring. Det er så utrolig mye artigere å strikke enn å feste tråder. Iler inn og ser i bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg