Ankers Summer Shirt – Norsk oppskrift

Årets sommertopp er ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Det kan godt hende jeg strikker flere sommertopper, men jeg er uansett fornøyd med å ha strikket 1.

Denne er jo superenkel å strikke og er perfekt å ta med seg ut i sola eller når man er på farten rundt omkring.

Det var litt overskyet da jeg tok bilde, så fargen blir ikke rett, men under her har jeg et bilde mens jeg strikket på den og der er nok fargegjengivelsen mer riktig.

Jeg har strikket min i Lerke på pinne 3.5 mm.

Jeg liker garnet veldig godt, siden det er en blanding av merino og bomull.

Når det er fint vær, synes jeg det er kjekt med et garn som ikke blir så altfor varmt.

Vi har jo noen gråværsdager også og da bruker jeg de sommertoppene som er i alpakka og 1 tråd fluffgarn.

De synes jeg blir for varme å ha på når sola skinner, men de som er i bomull eller bomull/merinoblanding synes jeg blir passe.

Garn som er ala tynt sokkegarn liker jeg også til varme dager.

Copyright: Strikkekjerring

Når jeg strikker ovenfra og ned pleier jeg å gjøre det på denne måten:

Jeg strikker til jeg har lagt opp masker under ermene og strikker videre til nøstet tar slutt.

Så strikker jeg ermene før jeg fortsetter på bolen.

Jeg liker ikke å strikke ermene til slutt, siden jeg synes det blir tungt å sitte å kaste med seg bolen rundt hele tiden.

Hvis det er lange ermer, putter jeg dem også inni genseren når jeg strikker bolen, så slipper de å være i veien når jeg strikker.

Dette synes jeg er den beste måten å gjøre det på, mens andre kanskje liker å gjøre det på andre måter.

Mønsteret er fra Petite Knit og er veldig lett å følge og er absolutt nybegynnervennlig.

Link finner du under neste bilde.

Copyright: Strikkekjerring

 

OPPSKRIFT: ANKERS SUMMER SHIRT

GARN: LERKE

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

VEKT: 345 GRAM

 

Her har jeg gått til innkjøp av 350 gram garn for å strikke denne og 345 gram ble brukt opp.

Det slanker jo ikke garnlageret akkurat, men tross alt har jeg bare investert i garn som har kommet rett på pinnene i år.

Ikke har jeg laget noen UFO-er heller, merkelig nok.

Det likner slett ikke meg, om jeg må få si det selv.

Ja, ja… Året er ikke omme enda, så det kan vel hende at både garnlageret og UFO-haugen har vokst før vi kan skrive 2025, he, he….

Vi får se, men akkurat nå er jeg faktisk i en god stim.

Nå har jeg funnet frem kassen med bomullsgarn og den skal hvertfall minke litt før jeg strikker i annet garn.

Resten av dagen har jeg brukt med å plages med årsregnskapet, så nå trenger hodet en pause.

Jeg finner nok ut av det, men det blir nok ikke i dag.

Jeg har heller lyst til å dukke ned i kassen med bomullsgarn og lage en liten plan for hva jeg kan bruke det til.

 

NYT SØNDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg