ALT BLIR BRA-LUE – Strikkeoppskrift

Er det noe som er viktig i denne underlige tiden vi lever i, så er det at vi må være trygge voksne.

Vi må være rolige og vise barna at de kan være trygge på at ALT BLIR BRA, selv om det kommer til å ta litt tid.

Jeg er helt sikker på at det har vært mange lykkelige barn i dag som har fått lov til å komme i barnehagen og leke sammen med andre barn. Selv om vi voksne ikke føler oss helt sikre på at det er helt trygt, må vi uansett ikke la det smitte over på barna våre. De skal føle seg trygge på at mamma og pappa vet at det er trygt å dra i barnehagen.

Noen barn må være hjemme likevel, siden de har familie som er i risikogruppa. Men vi må håpe på at hverdagen snart vender tilbake og at ingen skal føle seg utrygge på om det er trygt å dra i barnehagen, på skolen eller på jobb.

Barna har tegnet regnbuer og kanskje de også har lyst på en regnbuelue?

Denne ALT BLIR BRA-Lua er i 3 størrelser, fra 5-10 år, dame og herre.

Den strikkes i dobbel Arwetta, så da går det kjapt unna, samtidig som det blir en lue som ikke klør.

 

MØNSTER: ALT BLIR BRA-LUE

Lua er lett å strikke og her kan man bruke restegarn eller man kan strikke mange luer hvis man må ha hele nøster.

 

Dagen i dag, har jeg stort sett brukt på kontoret. I dag var det mulig for de som ikke var helt nedstengt å søke om kompensasjon for noen av de faste utgiftene. Etter å ha lest og prøvd å finne ut hvilke regler som gjelder, har jeg fått sendt inn søknaden. Jeg er ikke sikker på om vi får noe, men hvis vi får litt, er alt bedre enn ingenting. Time will show!

Det var mye annet som også hadde hopet seg opp i dag og bestillinger måtte gjøres, så jeg kom meg ikke på syrommet i dag. Satser på at jeg har gjort så mye kontorarbeid i dag at jeg ikke trenger å gjøre så mye i morgen.

Hjemmeskolen med minsten er også i full drift kan jeg si deg. Matte, norsk og engelsk skal gjøres. Minsten fikk også i oppgave å løpe eller gå raskt 1 time. Det er blitt utført i ettermiddag i et skikkelig drittvær! Regn og skodde er utrivelig når man skal få gjort gymtimen ute. Nå setter vi vår lit til at værmeldingen holder det den lover, nemlig oppholdsvær i morgen! Vi krysser fingrene for at det er sant!

Til middag i dag ble det stekt sei, remulade og råkost. Herlig mat!

Mens minsten var ute og løpte, passet jeg på å rydde kjøkkenet og støvsuge. Det er utrolig hvor mye mer rot det blir med flere hjemme større deler av dagen.

Nå satser jeg på at jeg skal få strikket litt.

Hvordan har din dag vært? Håper den har vært fin.

KOS DEG MASSE IKVELD!

2 kommentarer
      1. Vi får inderlig håpe det ikke blir så lenge til, men det ser ut til at vi alle må smøre oss med tålmodeighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg