Åklevanter – Strikkeoppskrift

Se på disse fine vottene!

Jeg elsker gamle mønstre og gamle åkler har virkelig mange fine, norske tradisjonsmønstre.

Disse vottene er inspirert av mønstrene fra de gamle norske åklene.

Garnet du kan bruke er Finull, Ask og Tove blant annet.

Gode norske ullgarn. Slik kronekursen er nå, vil nok garnprisene gå opp på det meste av garn som kommer fra utlandet, eller blir produsert i utlandet. Da er det godt at vi hvertfall har noe garn som blir produsert her i Norge.

Mønsteret er på engelsk, men har diagram og da skal det være enkelt å strikke, selv om man ikke er så stødig i engelske strikkeuttrykk.

 

Mønster: Åklevanter

 

Jeg er kommet meg hjem fra nok en anderledes dag på jobb.

Det har egentlig vært nok å gjøre i dag, selv om man ikke treffer så mange mennesker lengre. Maten tar sin tid å lage uansett, selv om de som bestiller, bare er innom som snarest.

 

Denne lille frøkenen ønsker meg hjertelig velkommen hjem og er snar til å komme å legge seg ved føttene mine.

Vi har 2 katter, mor og datter. Dette er den yngste, som er 8 måneder.

Det ser ut til at jeg må ta en runde på kjøkkenet før jeg starter å lage noe mat til kvelds.

Det er merkbart mere glass og tallerkener i omløp med en 13-åring som bare er hjemme om dagene.

Gutter i den alderen er gjerne noen storspisere og har et høyt matinntak i løpet av dagen.

Jeg gleder meg til å fortsette å strikke ribbestrikk på Stryta i kveld.

Håper dere alle virkelig koser dere i kveld.

Det trenger vi alle etter disse uvanlige dagene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg