…Åååååå de svømte og de svømte…

Den er litt seig denne UFOen her altså, men nå begynner jeg å se en ende på denne også.

Copyright: Strikkekjerring

De minner meg litt om en sang vi ofte sang på skolen da jeg var lita:

Bob Bob Derri Derri Bob Bob Su

Bob Bob Derri Derri Bob Bob Su

Bob Bob Derri Derri Bob Bob Su

For deres mor hadde sagt at svømming var sunt!

 

Nå har jeg altså strikka fisker i flere uker og montert sammen fiskene slik at det skal bli et teppe.

Jeg tror jeg skal hekle noen runder rundt kanten til slutt, hvis jeg har garn nok.

Jeg har også funnet ut hva det skal brukes til og hvem som skal få det, men det skal jeg fortelle mer om senere.

Det begynner å bli litt kjedelig å bare strikke UFOer nå, kjenner jeg, men det er jo også godt å få unna noen prosjektposer.

Jeg vurderer likevel å bli med på en Strikkebingo til og da må jeg legge opp til noe nytt, siden oppgaven for januar er å strikke med et nytt garn.

Hmmmm…..Jeg tror jeg må tenke litt til før jeg bestemmer meg.

Det er godt å få unna noen UFOer, men strikking skal være gøy og nå kjenner jeg at det holder hardt å ikke la seg friste av nytt garn og nye oppskrifter.

Det kommer jo stadig noe nytt og spennende som man har lyst til å strikke.

Jeg tror nok at jeg må gi meg selv en liten premie når jeg er ferdig med denne store og gamle UFOen her.

Det finnes jo mange morsomme samstrikker å være med på også, så det har jeg lyst til å sjekke ut i kveld.

Copyright: Strikkekjerring

I går kom den første vinterstormen til oss, men på formiddagen var det litt roligere, så da tok vi oss en tur med hunden.

Snøen har smeltet mye, men det er fremdeles mye is igjen, så det er ikke alle steder det er like fint å gå.

I dag er det mange som har vært ute og festet alle løse gjenstander og fått båter på land.

Kombinasjonen storflo og orkan i kastene er ikke den beste værmeldinga, så da gjelder det å være forberedt.

Copyright: Strikkekjerring

Mange ble strømløse allerede i går og er det fremdeles.

Når vi bor slik vi bor og strømselskapene selger seg ut til byene, så blir gjerne beredskapen ikke like god lenger.

Med værvarslet som ventes nå, kan det nok ta en stund før de får strøm igjen.

Det er meldt litt lavere temperaturer også og da blir det gjerne lyn og torden og da ryker gjerne strømmen.

Denne stolpen her tåler nok ikke så mye mer vind før den knekker over, ser det ut til.

Vi har forberedt oss godt og har vært ute og sikret det som kan være løst og rikelig med ved er bært inn.

Vi har både mat og stearinlys, så vi skal nok klare oss en stund, hvis det er nødvendig.

Så får vi håpe det ikke blir så ille og at hus og gjenstander ikke blir ødelagte.

 

HA EN STORMFRI AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Hører det er Nord-Norges tur med uvær nå, ja. Håper dere ikke er altfor utsatt!
      Klart strikking må være artig, og jeg har absolutt inntrykk av at du koser deg med strikkeprosjektene dine! 😉

      1. Det går bare fint med oss.🤗
        Det er mange som er uten strøm og internett og har vært det i mange dager, men det meste ordner seg.🤩👌🏻💨🌊

      1. Ja, det går fint.
        Denne uka er det vind, orkan, Lyn og torden, men det går godt så lenge det ikke er mennesker involvert.🤗🌊💨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg