Ååååå, Augustin!

Hvis du ikke har lagt merke til Augustin før, så er tiden inne for det.

Copyright: Anne-Sophie Velling

Hun lager de lekreste mønstre på kjoler og mye annet fint.

Nå har hun kommet med ett helt nytt mønster på et nydelig sjal.

Det kan minne litt om Kjærringsjalet, men er ikke like stort.

Det strikkes fra midt i nakken og øker utover.

Det har en flott fasong og er perfekt tilbehør til en fin sommerkjole.

Copyright: Anne-Sophie Velling

I tillegg har det en nydelig kant med en fin taggekant.

Det strikkes i 2 tråder.

En litt tykkere ulltråd og en en tynn mohairtråd.

Det er også et garnalternativ med bare en tråd og det tenker jeg at jeg hadde gått for.

Mønsteret er på dansk.

Copyright: Anne-Sophie Velling

 

MØNSTER: AUGUSTINS NO 30

GARN: KREA DELUXE ORGANIC WOOL 2 OG KREA DELUXE SILK MOHAIR  SAMMEN

PINNER: 5 MM

 

Jeg holder fremdeles på med sommertoppen min.

Det går sakte for tiden, siden det er mye å gjøre på jobb og da blir det ikke strikket så mye.

Musikermannen kom hjem på morgenen etter spillejobb og må nok ha seg en liten lur i løpet av dagen.

Jeg skal i gang med flere kakebestillinger og så er det lørdagskafe med kaffe og kaker i dag.

Vi er lovet bedre vær utpå dagen, så kanskje jeg rekker en tur ut i hagen etter jobb i ettermiddag.

Jeg håper dere alle får en strålende strikkelørdag i både nord og sør.

 

NYT LØRDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det der var et sjal etter min smak, og jeg elsker sjal som kan slenges over skuldrene når det blir litt kjølig 🥰 Jeg har ikke blitt ferdig med Sophie skjerfet mitt enda, har igjen 7 fellinger som jeg håper å bli ferdig med i løpet av dagen. Klems 🤗

      1. Sophie skjerfet er kjempefint.🤩🧶
        Sjal over skuldrene på kjølige sommerkvelder trenger man.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg