96 pakker er ferdige.

Puh!

Etter en liten kraftanstrengelse i dag, har jeg pakket inn alle kalendergavene til ungene og svigerdatter.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen rister oppgitt på hodet over meg og

akker seg over at nå må jeg snart stoppe.

Eldstemann er jo tross alt 30 år!

Han er svært bekymret for at jeg skal fortsette med å lage til både barn og barnebarn hvis den dagen kommer at vi blir besteforeldre.

Han sier at da kan vi bare slutte å jobbe, for vi må jo begynne i juni hvis vi skal bli ferdig med å pakke inn kalendergaver og det går jo bare ikke an!!

Han kommer med flere argumenterer også, men her er jeg bare IKKE til å rikke.

Kalendergaver SKAL jeg lage uansett hva han sier!

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har nemlig like stor glede av å planlegge årets kalendere som de som får dem.

Det er koselig å tenke ut hva jeg skal ha i årets kalender og prøver å variere fra år til år hva som skal være i pakkene.

Det blir en blanding av nyttige ting de trenger og litt godsaker de kan kose seg med.

Svigerdatter er så spent på kalenderen at hun ofte sitter oppe til etter at klokka er blitt 12 og mener da at nå er det blitt ny dag så da kan hun åpne, hi, hi…

Copyright: Strikkekjerring

I år fant jeg noe smart.

Ser du tallene som er på hver pakke?

De fant jeg på nett, ferdige til å skrives ut.

Enkelt og greit!

De jeg har brukt, kan du laste ned gratis

HER

Nå er jeg ferdig med å pakke inn alle pakkene, så det ble julekalender i år også.

Jeg er til og med ferdig i goooood tid før 1. desember.

Siden vi skal mye ut og reise de neste ukene, er jeg nødt til å gjøre ting ferdig litt tidligere enn jeg pleier.

Lager du julekalender til noen??

Mange venner og venninner lager til hverandre vet jeg og andre lager til barn eller barnebarn.

Det kan være riktig så morsomt å lage til voksne også og det trenger ikke å koste så voldsomt mye.

Man kan ha opplevelser i pakkene i stedet for ting og det er minst like fint.

Nå skal mine ferdige pakker overleveres om ikke så altfor lenge slik at de kan være klare til 1. desember.

Nå skal jeg bare jobbe litt til før jeg tar fredagskveld.

I morgen er det jobb og Lørdagskafe hos oss.

 

RIKTIG GOOOOOD HELG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

17 kommentarer
    1. Jeg er heldig og har en barnlig venninne 😄. Vi har bikka midtveis i livet – men bytter stadig kalendergaver til desember. For oss har det blitt en tradisjon med go’følelse 🥰

    2. Jeg drev i mange år med 72 pakker natt til første desember…
      Men ungene er nå godt over 20 så i fjor var det jeg og Gubben som fikk kalender av Datteren. Kalender med små, små krukker med honning, krydder, olje osv. Skikkelig kos.

      1. Det har svært ofte blitt gjort natt til 1. desember i dette huset også.😅
        Så koselig at dere fikk kalender!🎅🏻👏🏻

    3. Jeg er ikke vant til kalendergaver, men syntes jo ikke man blir for gammel for sånt. Selv så kjøper jeg julekalender med noe godt i til meg selv, og så blir det skrapekalender til både meg og katten. Vinner hun, kjøper jeg noe til henne. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

      1. Jeg har ikke hatt det selv, men jeg synes det er koselig å lage til ungene og svigerdatter.🥰
        Det er hyggelig med litt ekstra i desember.🥰🤩🎅🏻

      1. I år er jeg virkelig tidlig ute.😅
        Det har ofte vært pakket inn natt til 1. desember.😂🎅🏻
        Det er koselig å vite at de gleder seg over å få kalender hvert åt.🥰

    4. Du er i rute!
      Og du er rå altså! Mine får ikke kalender lenger…. eldste er 31 og yngste blir 29 😀 Hahahah men jeg har holdt på som deg – pakket og pakket….
      Nok er nok!
      Men jeg elsker gaver – så akkurat DET blir det aldri stopp med 😀
      God lørdag til deg 🙂

      1. Vil tro du kjenner deg igjen, ja.😅🎅🏻
        Pakker er veldig hyggelig og det er like fint å gi som å få.🎁

    5. Steike ta! Skikkelig imponerende! Jeg syntes det var artig å lage pakkekalendere til mine jenter da de var små, men da de ble større fikk de ta over jobben selv. Da fikk de penger og så dro vi på kjøpesenter sammen. Jeg satt på kafé, mens de løp rundt og kjøpte gaver til hverandre. De ble mye mer fornøyd med adventsgavene da 😀

      1. 😂😅
        Jo, det kan jeg tro.
        Det er ikke alltid like lett å treffe på innkjøpene.
        De hadde nok blitt enige om noen ting de ønsket seg også kanskje.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg