4 dager ferie oppsummert!

Endelig ble det vår tur til å reise på en liten ferie, etter en lang og travel sommer.

Copyright: Strikkekjerring

4 dager med alle 3 guttene våre er den beste og høyeste luksus jeg kan tenke meg!

Det er slett ikke hverdagskost etter at de to eldste er blitt helt voksne.

Da er det ikke så nøye hvor vi drar.

Det viktigste er at vi koser oss sammen.

Og gjett om vi har hatt en fin ferie!

De beste ferieminnene har guttene fra feriene i Lycksele i Sverige, så turen gikk dit.

Vi hadde bobilen, mens guttene og svigerdatter leide en fin hytte.

Copyright: Strikkekjerring

Tur til dyreparken er obligatorisk og grisene var nok de som sjarmerte oss mest.

Veldig kosete og trivelige dyr altså!

Dyreparken hadde sine siste åpningsdager for sesongen, så det var ganske rolig der og det var egentlig litt godt å kunne rusle rundt og ikke stå i kø noe sted.

Copyright: Strikkekjerring

Klatretårnet måtte prøves og det ble en aldri så liten konkurranse om hvem som var kjappest å klatre på toppen.

Copyright: Strikkekjerring

Trampbåtene måtte jo også prøves.

Man blir aldri for gammel til det.

Copyright: Strikkekjerring

Moskusoksen er en stilig kar.

Sist jeg var i dyreparken kjøpte jeg litt ull fra moskusoksen.

Visste du at man kan spinne av ulla og få fint garn?

Den ulla jeg kjøpte var nok ikke av beste kvalitet, så jeg vet ikke om det blir så fin ull av det, men det kunne kanskje vært mulig hvis jeg hadde spunnet den sammen med saueull.

Copyright: Strikkekjerring

Været snakker man jo alltid om når man er på ferie.

Det var upåklagelig med finvær hver eneste dag.

Nå har jo været i Nordland vært nydelig hele sommeren, så vi reiste ikke for været, men det er jo veldig mye hyggeligere å være ute og gå når det ikke regner.

For å gå har vi gjort mye!

Både i dyreparken, på shopping og ellers for å gå tur med hunden og se oss rundt.

Copyright: Strikkekjerring

Spise må man jo også gjøre og mye god mat har vi spist.

Høydepunktet for min del var uten tvil denne fantastiske cappuchinoen i en liten kaffebar med 2 kule fyrer og reaggiemusikk.

Det tror jeg var den absolutt beste cappuchinoen jeg har smakt!

Utrolig smakfull og det var ikke nødvendig med verken brunsukker eller kaffesirup.

Med Citronmarengspai til var dette måltidet feriens beste for meg.

Jeg liker å oppsøke slike små steder hvor de som jobber der brenner for det de holder på med.

Copyright: Strikkekjerring

Å kjøre Go-cart hører også med, så det ble noen runder rundt banen.

De som eide go-cartbanen kunne fortelle at de ikke hadde hatt verdens beste sesong, siden været ikke hadde vært så bra som det pleier.

I tillegg har jo vi hatt et fantastisk vær i nord, så da hadde det nok vært litt færre turister enn det pleier.

Det er jo til Lycksele vi rømmer når været er dårlig hos oss.

Copyright: Strikkekjerring

De siste 2 dagene før vi dro var det veldig hektisk.

Vi hadde 2 Mimretimer og på jobb var det veldig mye som skulle gjøres før vi kunne dra hjem og begynne å pakke.

Jeg kan heller ikke fordra å komme hjem til rotete og skittent hus, så da ble det husvask hjemme før vi dro.

Vi kom hjem i går kveld og da var det å dra rett på jobb og ta i mot turister som skulle campe og noen som skulle overnatte.

Musikermannen har nå kjørt Minstemann på første skoledag på VG2 Kjemi og Prosess.

Han var utvalgt til å være klassens representant for Drømmeskolen så han måtte møtte opp 1 time før resten av elevene kom til skolen i dag.

Der skal han være av dem som tar i mot de nye elevene og en de kan spørre om de lurer på noe.

I morgen skal han også reise sammen med VG1-elevene for å dra på overnattingstur.

En fin start på det nye skoleåret og en fin måte å bli kjent på.

En del av vennene hans begynner på VG1, så det er nok kjekt for dem også å ha noen de kjenner der.

Musikermannen reiser om 2 dager for å bli ryggoperert, så nå har vi det litt hektisk for å få gjort unna en del ting før han skal dra.

Jeg har allerede fått brødene i ovnen og skal straks starte å vaske rom og servicebygg, men med 4 dager ferie er batteriene blitt ladet litt, så da går det nok veldig greit å få tingene unnagjort.

Litt håndarbeid har jeg også å vise fram, så følg med!

 

NYT MANDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. god morgen ,så kjekt å se att ferien ble fin og med godt vær er det helt perfekt ,sitronpai mmmm det er godt det :=) sender gode tanker til han som skal ooppererast og lykke til med studenten ,så håper eg du greier å stå i resten av alt soom må gjørast hos dere :=) herlige bilder ,gode minner

      1. Dette er gode minner å se tilbake på når en travel høst ligger foran meg.🤗🥰
        Det var jo også perfekt at det passet for alle ungene å ta fri samtidig som oss.🤩

    2. Dere har hatt en hektisk sommer, så jeg kan tenke meg det var godt med 4 dager ferie…burde vært 3 uker minst 😉 Men husker hvordan det var å drive egen butikk. 14 år med 2 ferier. En på 4 dager og en på en uke..så jeg kjenner litt til det☺️
      God mandag. Klem ❤️

      1. Jo, det er sånn det er, dessverre.😅
        Det er nesten umulig å få flere uker ferie.🥹
        Men jeg er veldig fornøyd med at det passet for alle å få oss en liten tur bort.🥰

    3. Herlig å høre at familieferien ble så vellykket! 🥰 Flott bilde av gubben og deg også 💘 Håper det går fint med ryggoperasjonen hans!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg