30-års jubileum!! <3 <3 <3

For 30 år siden laget jeg min aller første pakkekalender til min da 10 måneder gamle baby.

Så utrolig koselig det var å henge opp kalenderen på veggen på kjøkkenet for aller første gang.

Etter det har det blitt veldig mange kalendere.

2 år senere kom mellomste til verden og hele 12 år etter det kom minstemann.

Copyright: Strikkekjerring

I alle år har de fått pakkekalender alle sammen.

Nå har eldstemann giftet seg. Hun er fra Thailand og er vel den som nå gleder seg mest over å pakke opp kalender hver dag i desember. Hun er så ivrig at hun gjerne er tidlig oppe og pakker opp både sin og eldstemann sin kalender før han står opp, he, he….

Jeg koser meg like mye hvert eneste år med å lage kalendere til dem.

96 pakker er nå pakket inn og de eldste har fått sine.

Minstemann får sin dagen før 1. desember.

Det er koselig med pakkekalender. Mange venninner lager til hverandre og bytter kalendere. Noen lager til barna sine og noen til barnebarna.

Lager du kalender til noen? Jeg er spent å høre hva dere andre gjør.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har fått vasket vinduene og hengt opp julegardinene.

De er faktisk nye av året. Kjøpt på Europris. Rett og slett fordi jeg elsket det fine glitteret på dem.

Det kommer ikke så godt fram på bildene, men de er røde med glitter og stjerner på.

Jeg elsker bling, så de er helt perfekte for meg!

Copyright: Strikkekjerring

Adventsstjernene er kommet opp og putene er på plass i sofaen.

Jeg pynter med lilla duker til advent. De røde juledukene får vente til nærmere jul.

 

Ute er det kaldt og klart. Veldig fint vintervær!

Fuglene koser seg med morgenmaten som jeg har hengt ut til dem.

Valpen og kattungen til eldstemann har lekt og herja, så nå ligger de begge og tar seg en liten pause.

Jeg skal en tur på jobb og tenker jeg skal gå en tur med valpen når hun våkner.

I ettermiddag skal jeg pynte litt utenfor inngangsdøren. Jeg har noen fine trommelbord jeg har tenkt å bruke,

så hvis jeg får minstemann og musikermannen til å hente dem hjem, skal jeg ta en tur ut i ettermiddag.

Jeg holder også på å ekspresstrikker på en hjertegenser, som MÅ være ferdig til neste søndag.

 

RIKTIG GOD LØRDAG TIL DEG!

8 kommentarer
      1. Det er så koselig å pynte til advent. Kos deg masse og ikke minst med ny hund i huset i år! Det blir ekstra kos!

    1. Min kjære har funnet frem adventspynten og i morgen skal det plasseres ut.
      Nå begynner den fine førjulstiden.

      1. Så koselig! Det er godt å pynte litt med litt ekstra lys nå i mørketida. Kos deg masse i dag!

    2. Hei, koselig blogg du har!
      Jeg begynte å lage adventskalender i 1976, dengang til min mor! Senere til mine etterhvert 4 barn, og nå til 4 barnebarn. Så her har det vært 96 pakker veldig lenge;-) og en utfordring å finne ting hvert år!
      Ønsker deg og di e en riktig fin adventstid.
      Hilsen Annette

      1. Så hyggelig da! Jeg er helt sikker på at de setter pris på det. Jeg synes det er koselig å finne ting til adventskalenderen. Ofte finner jeg noe de har bruk for, litt kos og gjerne noe mat de liker. Ha en riktig fin førjulstid!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg