2 TONN skal på plass!

Her er det bare å ha tunga rett i munnen!

Copyright: Strikkekjerring

2 tonn kjøkkeninnredning, hvitevarer og møbler skal på plass og lempes og løftes mange ganger før det er kommet dit det skal.

En uventet effekt av det kan jo være at jeg kommer til å bli sterkere.

Jeg kan ikke skjønne annet, hi, hi…

Etter at jeg var ferdig på jobb i går gikk vi med godt mot i gang.

Jeg oppdaget svært fort at det ikke var mulig å bare hente det man trengte og begynne å montere skap.

Copyright: Strikkekjerring

Her var det bare å skrive ut lista med artikkelnummer og gjøre en grundig sorteringsjobb.

Det Musikermannen ikke hadde fortalt var at han hadde forutsett dette og hadde gruet seg aller mest til sorteringsjobben.

Der slapp han billig unna, gitt!

Jeg tok lista og løftet hver pakke og fant ut hvor den skulle være i forhold til tegninga av kjøkkenet og stua og bar vi begge det på plass der jeg visste det skulle stå.

Jobben tok flere timer, men det har vi nok igjen for når alt skal monteres.

Copyright: Strikkekjerring

Her skal det bli en TV-benk etterhvert, hi, hi…

Som dere kanskje ser, så har vi fått lagt det nye skipsgulvet i stua ogalt av vegger og vinduer er ferdig malt her.

Jeg er innmari lei av hvite og fargeløse vegger, så nå er det bare tak, lister og vinduer som er hvite.

Det aller meste av lister er også kommet på plass.

Copyright: Strikkekjerring

Her står det jammen også flatpakker!

Du legger kanskje merke til at sola skinner inn i stua.

Ute er det veldig fint vær, men det blir ikke turgåing før alt er kommet på plass og det blir nok en stund til.

Fordelen er at det ikke regner mens man bærer alt inn i huset.

På kjøkkenet er alle takplater kommet på plass og de veggplatene som måtte byttes er også kommet på plass og alt som skal sparkles, pusses og males er også ferdig.

Gulvet er lagt i hele stua, men ikke på kjøkkenet.

Det kommer på plass etter at det meste av kjøkkeninnredning er kommet dit det skal være.

Jeg er ferdig med å skru sammen stuebordet og det skal jeg vise dere etterhvert, men akkurat nå er det fullt av skruer, småpakker og monteringsanvisninger.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har sine triks han også for at jeg ikke skal ha muligheten til å slippe unna monteringa av skuffer.

Han mener at siden jeg er mekanikerdatter har jeg skruing og montering i blodet og at han som er fiskersønn ikke har det samme arveanlegget i seg.

Det er mulig han har rett i det, men da forundres jeg sterkt over at han har elendig fiskelykke og 0 tålmodighet på å vente på at fisken skal bite.

Merkelig, ikke sant??

Men det er ikke annet å gjøre enn å lese bruksanvisninger og skru ivei!

Men i dag skal det vaskes mange rom aller først og vi må ut og reise en liten tur også, så det blir ikke å fortsette å montere før i ettermiddag.

Det er ikke mindre kaos i stua og kjøkkenet nå.

Det er nesten ikke mulig å gå noe sted uten å snuble borti monteringsskinner, foringer, flatpakker, verktøy og skruer.

Men fra nå av kan det bare bli bedre, så det er jo tross alt noe!

 

HA EN LYSTBETONT LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Hva skulle vi gjort uten Ikea 😀 Jeg er ikke noe særlig på å lese bruksanvisninger…Eller det vil si: Jeg VIL IKKE! 😀 Så Hr Frodith leser og sier hva jeg skal gjøre, så er jeg med og skrur 🙂

      1. Helt fantastisk med IKEA!🤗
        Jeg er søkkimponert over hvor gjennomtenkte løsninger de har.🤩
        Man skal jo ikke kunne alt heller. Av og til er det greit å bare gjøre som man får beskjed om.🤣

      1. Ja, før alt er ferdig blir det mange timer og mye montering. Det er fort gjort å gjøre feil og det vil fort forplante seg videre.😅Det skal bli sykt deilig å bli ferdig.🤗

      1. Ja, det er kjempelurt. Sorter og sett alt der det skal være i forhold til tegninga. Da sparer man seg mye jobb senere.🤗👍🏻

    2. Man har helt klart igjen for å sjekke og sortere alt før man setter i gang. Spiller ingen rolle om det er en liten eller stor jobb. Har erfaring med det selv, men heldigvis ligger begge IKEA butikkene ikke så veldig langt fra meg. Jeg har dog bestemt meg for at neste gang jeg bestiller møbler derfra, så skal jeg betale ekstra for at de monterer for meg. Kjenner at jeg ikke orker den jobben mer… Ha en flott lørdag med skrutrekker og hammer, klems 🤗

      1. Skulle gjerne hatt dem i nærheten, ja.🤗Hvis det viser seg at noe mangler eller er feil, så vil det ta lang tid å få det tilsendt. Skjønner godt at du vil betale for å få det ferdig montert. Det er mye jobb og man bruker tid før man har funnet ut hvordan det skal være.😅

    3. Vi har montert flere kjøkken fra Ikea og hvis det kan være en trøst så er det MYE enklere å skru sammen et IKEA kjøkken enn Kvik kjøkken.Det fikk vi erfare da vi hjalp datteren med å montere nytt kjøkken i vår.Vi er så heldige å bo 3 minutter fra Ikea med bil så vi henter ut litt om gangen f.eks bare underskap og neste gang overskap.Da blir det liksom ikke så overveldende.Å skifte kjøkken er mye arbeid men heldigvis blir det jo veldig fint til slutt.Lykke til med monteringen og fortsatt god helg 😊

      1. Ja, jeg er veldig imponert over hvor godt gjennomtenkte løsninger IKEA har. Det er lager for at hvermannsen skal kunne få det til selv.🤗👍🏻 Skal jeg kjøpe kjøkken en gang, blir det nok IKEA da også.🤗

    4. Ja så er det bare å brette opp ermene da ….. Litt av en jobb meeeen… det blir gjort også da 🙂 Spennende! IKEA er bra 😀

      1. Jo, det blir mange timer og mange detaljer som må på plass før vi er ferdige.😅
        Men det blir nok bra til slutt.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg