2 i 1 Julesokker

Disse her altså!!

Copyright: Jaana Talvitie

Disse er så lekre at de ble kjøpt mønster på sporenstreks!

Rålekre Julesokker, men som også tåles i brukes resten av året.

Superdupert!!

Mønsteret er svært godt forklart og fins i 4 størrelser.

Til å begynne med var jeg litt skeptisk siden garnforslaget tilsier svært tynne pinner og hendene mine er ikke så glade i å strikke på pinne 2 lenger, men så ser jeg at man kan strikke på litt tykkere pinner siden den minste størrelsen er lagt opp til 64 masker og da kan jeg strikke med litt tykkere pinner.

Garnforslag er sokkegarn som har 400-430 løpemeter per 100 gram, så da ser jeg for meg at Arwetta eller Fabel er nydelig garn til disse sokkene og de har også farger som kan passe.

Copyright: Jaana Talvitie

Det morsomme her er at du får på en måte flere mønstre i ett ved at du kan velge hvilke mønsterrapporter du vil ta med.

2 i 1 mønster, eller flere for den saks skyld.

Det er slett ikke dumt.

Denne gang er mønsteret på engelsk, men la ikke det stoppe deg.

Jeg er helt sikker på at du klarer å strikke dem likevel.

Du ser hvor mange masker du skal legge opp og du følger mønsterrapportene.

Da trenger du ikke å kunne engelsk.

Hvis du vil, så strikker du den hælfellingen  og tåfellingen du har lyst til.

Verre er det ikke.

 

MØNSTER: JAANA´S CHRISTMAS SOCKS

Garn: Arwetta, Fabel eller lignende tynne sokkegarn

Pinner: 2-2.5-3 mm

Størrelser: 4 størrelser

 

Etter 2 lange arbeidsdager, skal jeg bare jobbe noen timer i dag før jeg skal gjøre litt hjemme.

Det blåser litt, men er opphold, så da skal jeg få gjort noe på utebane i dag.

Jeg har enda noen krukker som skal inn og vinduene mine er fulle av pussestøv etter at vi har saget mye ute mens vi har pusset opp.

De ser ikke ut i måneskinn!

Planen er også å få gjort litt med bilene våre, så får jeg se hvor langt dagen rekker.

På denne dag i 1988, vedtas Norges første kvinnemuseum.

Det var styret i Kongsvinger Museum som vedtok dette og forfatteren Dagny Juels barnehjem ble valgt til lokale.

31. mai 1995 ble Kvinnemuseet offisielt åpnet av dronning Sonja.

Museet forsker på, dokumenterer og formidler kvinners liv.

Jeg har dessverre aldri vært der.

Har du??

 

NYT NOVEMBERONSDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
      1. Jeg hadde heller ikke hørt om det før, men jeg tror det hadde vært spennende å sett hva de har laget til.🤗👍🏻

      1. Disse tar litt tid også, så da kan det være greit å komme igang hvis man skal bli ferdig i år.🤗🎅🏻

      1. Veldig fine og litt tidkrevende sokker å strikke dette.🎅🏻
        Jeg visste faktisk ikke at vi hadde et eget kvinnemuseum engang.😅

    1. Flotte sokker. Ligner på fargene til de nøstene jeg kjøpte hos Hobbii. Kommer vel i morgen. Nå er det teppet i fokus. Jeg gjør ferdig først før neste prosjekt. Null ufo her..

      Var på sykehuset i morges å målte bentettheta og tok en del blodprøver. Tror ikke jeg er benskjør. Men like greit å ta det etter at jeg brakk overarmen i mars. Nyt onsdagen.

      1. Det har du rett i.
        Veldig likt i fargene som det garnet de har på Hobbii.🧶👍🏻
        Krysser fingrene for at alt ser bra ut med deg.🤗👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg