17.mai klær til de små – Gratis oppskrift

På søndag er det 1. mai og selv om det ikke ser slik ut hos oss, er det 17. mai om 2,5 uke.

I år skal dagen feires på tradisjonelt vis for første gang etter pandemien.

Hvis du har noen søte små som trenger nye festklær, kan du lage dem selv.

Copyright: Garnstudio

Nydelig kjole med tilhørende jakke hvis det skulle bli litt småkjølig.

Den strikkes ovenfra og ned og er i størrelser fra 6 mnd til 6 år.

Copyright: Garnstudio

Bedårende , søt og vakker til den store dagen i hjemmelaget antrekk.

 

Mønster kjole: Hipp hipp hurra dress

Garn: Baby Merino

Størrelse: 6 mnd-6 år

Pinner: 3.5 mm

Copyright: Garnstudio

 

Mønster jakke: Hipp hipp hurra jacket

Garn: Baby Merino

Størrelser: 6 mnd-6 år

Pinner: 3.5 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

Du hildrande du! For et turvær i dag!

Regn, slaps og vind gjorde turen med hunden noe utrivelig, så vi gikk ikke så langt som vi pleier.

Både hunden og jeg var glade for å komme oss innomhus igjen og for at vi hadde varme i vedovnen.

Helga skal brukes til jobbing og så må vi reise en tur for å hente mer ting vi trenger, siden Musikermannen hadde fått med seg en del ting feil da han var i Bodø på mandag.

Det var ikke hans skyld, men den nye medarbeideren de hadde fått på lageret som hadde plukket feil i hyllene når han leverte ut varene vi hadde bestilt.

Fort gjort å gjøre feil, men når vi bor en fergetur og nesten 20 mil unna, blir det vanskelig å få byttet til det som er riktig, så nå må vi gjøre en annen vri. Det blir nok bra til slutt, selv om det går med masse ekstra tid.

I morgen må vi derfor tidlig opp for å komme oss avgårde og bilen må vi tømme i kveld så vi får plass til det vi trenger.

Men litt tid til strikking på Villmarksgenseren skal det bli før vi tar kveld.

 

RIKTIG GOD FREDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

11 kommentarer
    1. Å, kjedelig når det blir feil og ihvertfall når man bor så langt unna.
      Flott strikkakjole til 17.mai! 😀
      Da kom jeg på den fine strikkakjolen dattra mi fikk da hun var så lita, av ei venninne av meg ☺️ Nostalgi! 🥰

      1. Ja, det er kjedelig når det ikke er bare å stikke bort på butikken og bytte. Det er sikkert en nydelig kjole.🤩Koselig å ta vare på slike ting. Kanskje noen andre i slekta får bruk for den.🤗

    2. Så utrolig søt kjole. Fikk lyst til å strikke den gitt. Kanskje det blir det neste jeg skal strikke, – første “strikk” til mitt første tantebarn til neste 17. mai når hun er litt over året?

      1. Så koselig.😊Det er så hyggelig å strikke til de små.🧶🇳🇴Nå kan vi endelig feire igjen.🇳🇴

      1. Kanskje til neste år?🤗Det blir nok hektisk å bli ferdig i år.🇳🇴Dagene går fort fram til Nasjonaldagen.🇳🇴

    3. Det var da et ekkelt vær dere har, så jeg skjønner godt at dere var glad for å komme inn 😉
      Jeg har dessverre ingen små å strikk til, men hadde jeg det ville jeg definitivt prøvd meg på den søte kjolen.
      Ha en fortsatt fin fredagskveld 🥰

      1. Ja, det er skeivt fordelt i Norge nå. Tørke i sør og i nord holder vi på å drukne i nedbør. Håper det blir en fin 17. mai i år, så alle får vist frem de fine festklærne sine.🇳🇴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg