17. Mai i år????

Mange kommuner er nå begynt å planlegge alternativ 17. Mai feiring.

Det kan se ut til at Norge ikke kommer til å ha den 17. Mai feiringen vi er vant til med tog, masse folk i gatene og leker og moro for store og små.

Konfirmasjonene i vår er avlyst og det kan se mørkt ut for feiringer i løpet av våren.

Likevel må vi holde motet og håpet oppe til at vi skal feire nasjonaldagen i år også, selv om det nok ikke blir slik vi er vant til.

For barnas skyld, kan vi hvertfall forsøke å legge til rette for at vi kan gjøre noe av det vi pleier på 17. Mai.

Finklær hører definitivt med og en slik festdrakt rekker du å strikke til ei lita jente før 17. Mai.

Pynte oss på 17. Mai må vi gjøre, uansett hvordan feiringen blir.

Denne drakten strikkes på pinne 2.5 mm og 3 mm i for eksempel Drops Baby Merino.

 

Norsk mønster: Palme festdrakt

Denne er inspirert av den nordnorske Tromsøpalmen.

Jeg er helt sikker på at Norge skal klare å markere Nasjonaldagen på en flott måte, selv om det kanskje ikke blir som vi er vant med.

Jeg har brukt dagen i dag til å sy flere munnbind og har også fått en bestilling på 10 sydde luer. De neste dagene har jeg derfor nok å gjøre foran symaskinen. Jeg har rigget meg til med flere bord, slik at jeg har god plass til å klippe og sy.

Mannen har lagt inn veto mot mer vasking i dag, ha, ha, så han er forsvunnet ut i studioet sitt for å spille inn mer musikk. Det kan nok være lurt at vi tar oss en pausedag i rydding og vasking. Soverommet vårt står nå for tur, men det står helt sikkert der i morgen også.

Jeg får heller rydde kjøkkenet og etterpå kan jeg kanskje strikke litt?

Good evening!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg